امشب؛ «آب هرگز نمی‌میرد» به هیئت‌ها می‌رود
یکشنبه 17 شهريور 1398

امشب؛ «آب هرگز نمی‌میرد» به هیئت‌ها می‌رود

کتاب «آب هرگز نمی میرد» به قلم حمید حسام در ۳۸۴ صفحه و در شمارگان ۵۰۰۰ جلد توسط نشر صریر و ۲۷ بعثت چاپ و با قیمت ۲۸ هزار تومان به بازار نشر عرضه و تا کنون چهل نوبت تجدید چاپ گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مشرق، در طرح «حیات حسینی» شش کتاب شاخص انتخاب شده که از شب چهارم تا شب نهم هر شب یک کتاب توسط واعظان و سخنرانان یا مداحان هیئت های مجری طرح معرفی می شود.
امشب و در شب نهم ماه محرم، کتاب «آب هرگز نمی میرد» به قلم حمید حسام معرفی خواهد شد.
تاریخ شفاهی روایت شخصی یک نفر مبتنی بر دیده‌ها و شنیده‌های اوست اما گاهی ویژگی‌های شخصیتی راوی، سبب می‌شود که او را در کلام دیگران نیز جستجو کرد و این اسلوبی تازه و طرحی نو در تاریخ شفاهی است که حمید حسام نویسنده برجسته همدانی در کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" با محوریت خاطرات سردار میرزا محمد سلگی و روایت جمعی از رزمندگان گردان حضرت ابوالفضل (ع) و چهار فرمانده لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) آن را ارائه می‌دهد.

در این اثر حمید حسام به خوبی موفق شده تصویرسازی از شخصیت‌ها و مکان‌ها را با توصیفات خود در ذهن خواننده جای دهد و روایتی درست و قوی برآمده از ذوق سرشارش از زندگی سردار جانباز میرزا محمد سلگی فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان به مخاطبان کتابش عرضه کند. روایتی که ماحصل بیست ماه مصاحبت و همنشینی با میرزا محمد و همرزمانش می‌باشد.
کتاب "آب هرگز نمی میرد" به قلم حمید حسام در ۳۸۴ صفحه و در شمارگان ۵۰۰۰ جلد توسط نشر صریر و ۲۷ بعثت چاپ و با قیمت ۲۸ هزار تومان به بازار نشر عرضه و تا کنون چهل نوبت تجدید چاپ گردیده است.
برشی از کتاب:
کیست این سرو قد تشنه‌لب مشک به دوش؟
تصویری محو از حماسه‌اش در ذهنم باقی مانده بود، اما همیشه تشنه مصاحبت با او بودم. هربار که می‌دیدمش، می‌دانستم که در پس این سیمای آرام و نجیب و قامت بی‌پا، قیامتی ایستاده است که باید میهمان خلوت او شد. اما چگونه می‌توانستم به اعماق اندیشه عاشورایی او نقبی بزنم و آیا می‌شد به شیوه متداول و سنت معمول خاطرات شفاهی، به لایه‌های تو در توی افکارش رسید و میراث عاشورایی آن را استخراج کرد؟
سردار میرزامحمد سلگی فرمانده شهیدانی است که خون قلب‌شان را نثار حسین کرده‌اند. او از تبار انصارالحسین است و حاضر نیست سرمایه گمنامی را با هیچ چیزی در این دنیا معاوضه کند. مشکل کار اینجاست که او بیان خاطرات خود را نوعی حدیث نفس می‌داند و از نظر او باید همچنان مهر سکوت بر لب زد و گمنام ماند و این معامله یعنی عملکرد خود در هشت سال دفاع مقدس را برای فردای خود و قیامت "یوم تبلی السرائر" گذاشت.
***
ملاک انتخاب این کتاب ها بازخورد خوب از طریق بررسی آمار فروش و اقبال عمومی به کتب بوده و با هدف اطلاع رسانی گسترده‌تر و ارائه به جامعه هدف وسیع تر، وارد این طرح شده اند. افرادی که دسترسی به این کتب ندارند می توانند از طریق نمایشگاه‌های کتاب حیات حسینی در هیئات، آن ها را ابتیاع نمایند.
براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع خانواده و شعار عمومی هیئات در سال جاری در این خصوص از بین 6 کتاب منتخب سه کتاب به موضوع خانواده و سبک زندگی اختصاص داده شده و سه کتاب دیگر در موضوعات ادبیات پایداری ، عاشورا  و کودک نوجوان از کتب پرفروش و شاخص هستند.
نظر بدهید