بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ سوم شهریور ۹۸
شنبه 23 شهريور 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ سوم شهریور ۹۸

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ سوم شهریور

وعده وزارت صمت برای تسهیل مسیر واردات کاغذ
رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ از وعده مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار, وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برای ارائه سهولت در واردات کاغذ چاپ و تحریر و تخصیص ارز نیمایی به این واردات خبر داد.
به گفته او هیچ واردکننده‌ای نمی‌تواند زودتر از ۳ تا ۴ ماه کاغذ وارد کند،‌ اگر فضای آرامی برای سرمایه‌گذاری در این بازار ایجاد شود و حمایت وزارت صنعت ادامه دار باشد و ارز هم به موقع تخصیص داده شود،‌ قطعا قیمت‌ها دچار کاهش جدی خواهند شد.
 
«او هم یک شهید است» راهی بازار نشر شد
این اثر با اسم فرعی «فرازی از زندگی نامه کارمند خادم به مردم» به قلم محمدرضا اسکندری فر به روش شرح سرگذشت نامه در 5 فصل از سوی انتشارات اندیشمندان یزد منتشر شد.
در این کتاب سرگذشت شخصیت محوری این اثر در دوران ازدواج و خواستگاریش مورد توجه قرار دارد بعد از آن ازدواج، اتفاقات بعد از پایان جنگ و در نهایت شرحی بر اوضاع موشک باران شهرها مورد توجه قرار گرفته است.
 
«کتاب روضه» به چاپ دوم رسید
این کتاب که بررسی پژوهشی اسناد کتاب مشهور «روضه‌الشهدا» است، با گذشت یک هفته از چاپ اول به چاپ دوم رسید.
«روضه» در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان به همت انتشارات کتابستان معرفت چاپ و راهی بازار نشر شده است.
 
برگزاری نمایشگاه‌های کتاب «راهبرد مقاومت»
مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ناشران حوزه فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، در ایام هفته دفاع مقدس، نمایشگاه‌های کتاب با عنوان «راهبرد مقاومت» در سراسر کشور برگزار می­‌کند.
در این مجموعه، بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب منتشر شده از ۲۵ ناشر که چاپ اوّل آنها مربوط به سال‌های ۹۴ به بعد است، در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌گیرد.
 
قیمت کاغذ چاپ و تحریر در آستانه مهر کاهش یافت
رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا از کاهش قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار خبر داد و گفت: قیمت این نوع کاغذ به ۴۷۰ هزار تومان رسیده است.
به گفته او کاهش قیمت به نظر می‌رسد که ادامه‌دار باشد و در هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار باشیم؛ زیرا با شروع سال تحصیلی فصل بحرانی کاغذ چاپ و تحریر نیز به اتمام می‌رسد.
نظر بدهید