«پنج‌شنبۀ فیروزه‌ای» نقد می‌شود
چهارشنبه 06 مرداد 1395

«پنج‌شنبۀ فیروزه‌ای» نقد می‌شود

«پنج‌شنبۀ فیروزه‌ای» اثر سارا عرفانی با حضور کامران پارسی‌نژاد و میرشمس‌الدین فلاح هاشمی نقد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نشست نقد و بررسی «پنج‌شنبۀ فیروزه‌ای» اثری از سارا عرفانی با حضور کامران پارسی نژاد و میرشمس الدین فلاح هاشمی برگزار می‌شود.
این نشست روز دوشنبه 11 مرداد ساعت 18 به آدرس: خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه شهید براتی، کوچه تمدن (غربی)، بن بست اول، پلاک 2 (محفل انس) برگزار می‌شود.
«پنج‌شنبۀ فیروزه‌ای» با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می‌­شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می­‌تواند به سادگی با آن هم‌ذات پنداری کند.
رمان پس از این پیش­ درآمد وارد رابطۀ ظریف چند دختر دانشجو می‌­شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده‌­اند. شاید اوج رفتار عرفانی در نگارش این رمان و رودررو قرار دادن سبک­های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. عرفانی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه‌های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تودرتوی ذهن دختران جوان دانشجویی می‌برد که در این سفر همراه‌اند.
«پنج‌شنبۀ فیروزه‌­ای» از حیث بیان رویدادهای داستانی اثری به شدت امروزی است. به عبارت ساده‌تر این رمان نه در زمرۀ آثار آپارتمانی و لوکس و شبه‌­روشنکفرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان­‌های مذهبی می‌گذرد.
ساختار روایت دینی این رمان شکل گرفته در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همۀ ماست و همین مسئله است که این داستان را برای خواندن و پی گرفتن قابل تأمل می‌کند.
 
نظر بدهید