چاپ دوم گفتارهایی در مبانی هنر اثر آیت‌الله میرباقری به بازار کتاب رسید
چهارشنبه 01 دي 1395

از سوی نشر تمدن نوین اسلامی

چاپ دوم گفتارهایی در مبانی هنر اثر آیت‌الله میرباقری به بازار کتاب رسید

کتاب «هنر، دین، تجدد» گفتارهایی در مبانی هنر اثر آیت‌الله میرباقری توسط نظر تمدن نوین اسلامی به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «هنر، دین، تجدید» گفتارهایی در مبانی هنر اثر آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری از سوی انتشارات تمدن نوین اسلامی به چاپ دوم رسید.

این کتاب دارای گفتارهایی از جمله هنر قرآنی، ارزش‌های بومی و هنر هالیوودی، مبانی شعر مذهبی، امکان یا عدم امکان هنر دینی و هنر غیر دینی، فرهنگ و نظام شهرسازی و … است. از جمله مباحث این نوشتار به چیستی هنر از منظر قرآن، هنر در بستر نور یا بستر ظلمت، عبودیت انسان، نمود هنر دینی، توجه به الگوی هنری دعای ابوحمزه ثمالی، اسارت و پریشانی انسان، نمود هنر مدرن است.

نویسنده در این کتاب چیستی هنر از منظر قرآن کریم و کارکردهای اجتماعی هنر را بررسی کرده و در ادامه به هنر و تحولات اجتماعی تا شهرسازی و نظامات شهری می رسد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «هنر حقیقی زمانی شکل می‌گیرد که احساسی از جلال و جمال حضرت حق و قرب کلی عالم در مسیر تکامل تاریخ بر محور ولایت حقه در هنرمند شکل می‌گیرد، به جامعه منتقل گردد و جامعه را به سوی مراتب قرب هدایت کند. در شکل دوم اگر احساس هنرمند ناشی از اتوپیای مادی و تمایل و دلدادگی به آن، و نیز ناشی از احساس رنج از توسعه نیافتگی (به مفهوم اصطلاحی مدرن) باشد و در عالم تخیل اجتماعی برای عبور از وضعیت موجود به سوی توسعه یافتگی مدرن، مسیری برای توسعه ابتهاج مادی ایجاد کند، هنر او، هنر باطل است. این شاخصه کلی هنر حق و باطل در جهت گیری است.»

چاپ دوم کتاب «هنر، دین، تجدید» گفتارهایی در مبانی هنر تالیف آیت‌الله سید محمدمهدی باقری از سوی ناشر تمدن نوین اسلامی در شمارگان یک هزار و پانصد نسخه در 212 صفحه با قیمت 9 هزار و 500 تومان روانه بازار کتاب شد.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را با تخفیف از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا خریداری کنند.

 
نظر بدهید