سهمیه سه ماهه کاغذ مطبوعات توزیع شد
یکشنبه 31 شهريور 1398

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد:

سهمیه سه ماهه کاغذ مطبوعات توزیع شد

سهمیه کاغذ مطبوعات که معادل پنج هزار تن کاغذ است، توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا دربندی گفت: با توزیع این کاغذ‌ها آرامشی در میان اهالی مطبوعات به وجود آمده است و قیمت کاغذ در بازار آزاد و با ارز نیمایی (با احتساب کیلویی ۵۱۵۰ تومان) به هم نزدیک شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از نحوه توزیع کاغذ در مطبوعات گله دارند گفت: ما با انتشار جدول توزیع کاغذ مطبوعات در سامانه معاونت مطبوعاتی، از اعداد و ارقام خود دفاع می‌کنیم و اگر کسی شکایتی در این زمینه دارد می‌تواند از طریق مکاتبه، موضوع را مطرح کند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی افزود: ما به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنیم و اگر دیدیم اشتباه کرده ایم، این موضوع برگشت پذیر است و آن را اصلاح می‌کنیم.
دربندی درباره شکایت‌های رسیده گفت:: ۹۹ درصد افرادی که درخصوص توزیع کاغذ به نشریات رقیب خود شکایت داشتند، اشتباه می‌کردند، چون قطع و اندازه و صفحات روزنامه‌ها فرق می‌کند. حدود یک درصد از شکایت‌ها هم به اشتباه‌های ما بر می‌گشت که آن را اصلاح کردیم.
وی همچنین درباره اختصاص نیافتن کاغذ به نشریات دانشگاهی افزود: کاغذ دولتی متعلق به نشریاتی است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند و به نشریات دانشگاهی کاغذ تعلق نمی‌گیرد.
مدیر کل مطبوعات داخلی افزود: بعد از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و طرح مشکلات ناشران در اردیبهشت، کاغذ فرهنگی در دو بخش کتاب و مطبوعات به ناشران و مطبوعاتی‌ها تخصیص پیدا کرد.
دربندی گفت: ما از ۱۵ خرداد اقدامات لازم اجرایی را صورت دادیم و پس از گذشت دو ماه توانستیم مراحل را پشت سر بگذاریم و کاغذ را به مطبوعات اختصاص دهیم.
مشکل کاغذ از پاییز سال گذشته با نوسان‌های ارزی در کشور قوت گرفت.
کمبود کاغذ در مطبوعات باعث شد برخی از روزنامه‌ها تعطیل شوند و برخی نیز قطع یا تعداد صفحات خود را کم کنند.
نظر بدهید