اجازه ندهیم جای جلاد و شهید در کشور تغییر کند
سه شنبه 02 مهر 1398

اجازه ندهیم جای جلاد و شهید در کشور تغییر کند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با بیان رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اجازه سوءاستفاده و تغییر جای جلاد و شهید در کشور را ندهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی در آیین نکوداشت سردار جانباز میرزا محمد سلگی که پیش از ظهر امروز در تالار شهر الوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس موجب عزت و آزادی بخشیدن به ایران شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار جانباز سلگی افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی پیرامون کتاب آبی که هرگز نمی‌میرد که به ارائه  زندگینامه سردار سلگی پرداخته، فرموده بودند که سردار سلگی شهید زنده‌ای است که باید لحظه به لحظه قدر خاطرات آن را دانست.

حسینی خاطرنشان کرد: رژیم بعثی با حمایت کشورهای عربی و اروپا و آمریکا و با توجه به نوپا بودن انقلاب اسلامی قصد تصرف تهران را داشت که رزمندگان و ملت با روحیه عاشورایی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: انسان‌های مومن،مخلص و صادق در زمان‌های خاص نشان می‌دهند که چقدر دارای آگاهی و بصیرت هستند.

وی ادامه داد: این ویژگی در شهدایی همچون مرحوم‌ ابوترابی وجود داشت بدین‌گونه که در مجالس مختلف سخن چندانی نمی‌گفتند اما در زمان‌های حساس چنان سخن می‌گفتند که تاثیر آن را امروز نیز میتوان احساس کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید رشادت‌های شهدا و جانبازان  به نسل جوان گفته شود چرا که  مادامی که رشادت‌ها گفته نشود نسل جوان قدر انقلاب را نخواهند دانست و برخی‌ها نیز با سوء‌استفاده از این فضا تلاش خواهند کرد جای جلاد و شهید را تغییر دهند.

وی تأکید کرد: باید با بیان رشادت‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اجازه این سوءاستفاده و تغییر جای جلاد و شهید در کشور را ندهیم.

حسینی در پایان یادآور شد: لازمه پیشرفت ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه و در بین عموم مردم است.

نظر بدهید