جلد دوم «نفس» به کتابفروشی‌ها می‌‌آید/ روایت مستند از آدم‌هایی که تغییر کردند
چهارشنبه 17 مهر 1398

جلد دوم «نفس» به کتابفروشی‌ها می‌‌آید/ روایت مستند از آدم‌هایی که تغییر کردند

جلد دوم «نفس»، اثر بهزاد دانشگر در آینده نزدیک منتشر می‌شود. این اثر راوی زندگی افرادی است که دو نوع سبک زندگی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهزاد دانشگر، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار اثر جدید خود خبر داد و گفت: قرار است جلد دوم «نفس» تا نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی به محتوای کتاب اشاره و اضافه کرد: جلد نخست این اثر داستان زندگی دختری به نام لیلا را روایت می‌کرد. این مجموعه تلاش دارد تا زندگی افرادی که دو نوع سبک زندگی را تجربه کرده‌اند، روایت کند. در واقع این کتاب، روایتی مستند از زندگی این دسته از افراد است.
دانشگر تاکنون آثار متعددی از جمله «ادواردو»، «پادشاهان پیاده» و «تولد در لس آنجلس» را در کارنامه ادبی خود دارد. جلد نخست «نفس»، رمانی زندگینامه‌ای با تم عاشقانه بود که داستان زندگی دختر نوجوانی به نام لیلا را روایت می‌کرد. لیلا دختری در آستانه جوانی است که با آداب و سنت‌های قدیمی خانواده دچار تعارض شده است. او درگیر یک رابطه عاشقانه یک طرفه شده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.
 
مخاطب این رمان، نوجوانان و جوانانی هستند که ذهن‌شان مملو از سوالاتی است که از تقابل سنت و مدرنیته ایجاد شده‌؛ جوانانی که می‌خواهند به روز و مدرن باشند؛ اما با معیارهایی که لزوماً آنها را به مسیری درست هدایت نمی‌کند.
«نفس» بر اساس واقعیت و برگرفته از خاطرات خانم لیلا.غ است که نویسنده آن را تبدیل به یک رمان باورپذیر و قابل تجربه کرده است. نویسنده سعی کرده در نگارش این رمان، ضمن وفاداری به خاطرات واقعی، از قدرت داستان‌پردازی خود برای ایجاد کشش بیشتر در روایت ماجراها و حوادث کمک بگیرد. در کنار داستان، طراحی جلد این اثر را جذاب‌تر کرده است.
نظر بدهید