بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ چهارم مهر ۹۸
پنجشنبه 02 آبان 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ چهارم مهر ۹۸

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ چهارم مهر

گرامافون به زودی به صدا در می‌آید
این اثر به نویسندگی علی مرادخانی است یک رمان عاشقانه با حال و هوای دانشجویی به شمار می رود که به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار خواهد شد.
گرامافون، داستان یک سیب سرخ است که از دل دانشگاه راه می‌افتد و در این راه از ساختمان‌های قدبلند بالاشهر تهران و مسابقات بین المللی هنرهای رزمی تا بادگیرهای باشکوه شهر یزد و از ویرانه‌های زلزله سر پل ذهاب تا خاک نرم شلمچه را به تماشا می‌نشیند.
 
چگونگی خلق «نامیرا» از زبان کرمیار
صادق کرمیار، نویسنده کتاب «نامیرا» در برنامه «شب روایت» شبکه چهار سیما گفت: بعضی‌ها ادبیات داستانی را ابزاری برای تبلیغ دین می‌بینند و به عنوان یک ابزار تعلیمی به آن نگاه می‌کنند که اشکالی هم ندارد. آنهایی که ادبیات داستانی را به طور جدی دنبال می‌کنند، خود داستان به تنهایی برای آنها موضوعیت دارد و این موضوعیت داستان باعث می‌شود که وقتی ما با یک واقعه تاریخی روبرو می‌شویم، با ساختار داستانی به آن موضوع نزدیک شویم.
 
الزام کاهش تعرفه واردات کاغذ
علی واضحی مدیر شرکت راهکار برگ بهشت در گفتگو با #تسنیم با اشاره به کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد گفت: این کاهش قیمت طبیعی است‌، چون قیمت ارز سیر نزولی داشته است. در کاغذ بالک نیز ما کاهش حدود 10 درصد را داشته‌ایم. این کاهش قیمت‌ها در صورت استمرار سیر نزولی نرخ ارز، ادامه خواهد یافت.
به گفته او افزایش تعرفه کاغذ قطعا نظم بازار را به هم می‌زند.
 
ثبات قیمت در بازار کاغذ
قیمت کاغذ در بازار آزاد در هفته گذشته باز هم کاهش قیمت را تجربه کرد،‌ کاغذ که در هفته‌های پیش از آن کاهش چشمگیری را تجربه کرده و از بندی ۵۰۰ هزار تومان به بندی ۳۷۰ هزار تومان در چند مرحله کاهش رسیده بود. دوباره با افزایش چند ده هزار تومانی مواجه شد. اما در هفته گذشته باز کاهش قیمت به بازار آمد و هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ گرمی از۴۳۰ هزار تومان به ۳۸۰ تا ۳۹۰ هزار تومان رسید. این قیمت البته در طول هفته گذشته تاکنون ثابت مانده است.
 
خرید فراتر از 11 میلیارد ریالی هیات خرید کتاب
در جلسه ۶۱۵ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۲۶۳ عنوان کتاب در ۳۱ هزار و ۳۰۰ نسخه به مبلغ کل ۱۱ میلیارد و۴۲۰ میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفت.
 
ملاقات دبیرخانه گرنت با ۴۰ ناشر و آژانس ادبی
نماینده طرح گرنت ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ملاقات با ۴۰ ناشر و آژانس ادبی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: برای اعتبارسنجی ناشران ترک متقاضی گرنت با مسئولان طرح تدا وارد مذاکره شدیم.
نظر بدهید