دیدگاه‌های آیت‌الله عیسی قاسم پیرامون جامعه پیشرفته
شنبه 04 دي 1395

در آستانۀ انتشار قرار گرفت

دیدگاه‌های آیت‌الله عیسی قاسم پیرامون جامعه پیشرفته

ترجمه کتاب «اصول و ویژگی‏‌های جامعه پیشرفته از دیدگاه آیت الله عیسی قاسم» که یکی از شاگردان شیخ عیسی قاسم آن را نوشته است، از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «اصول و ویژگی‏‌های جامعه پیشرفته از دیدگاه آیت الله عیسی قاسم» نوشته شیخ عادل الشعله بحرانی ترجمه شده و به زودی منتشر می‌شود.

این کتاب ترجمه «المجتمع الراقی؛ اسسه و سماته و عوامله» است که به همت دکتر حجت‏‌الله فسنقری و ام‌البنین قزلسفلو (پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری) ترجمه شده و با ضمیمه «روش تفسیری آیت‌الله عیسی قاسم» (ترجمه «المنهج التفسیری»)، مراحل نهایی آماده سازی خود را در دفتر نشر معارف طی می‌کند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم قریب پنجاه سال است با مواضع ملی محکم، التزام ثابت به صلح و مجهز شدن، اصلاح‌طلبی، ایجاد تغییر با استفاده از سخنان صادقانه و نصیحت هدفمند و فعالیت مستمر در راه ایجاد الفت و سازگاری و تقریب، در فضای دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بحرین فردی شناخته شده است و وفاداری و علاقه مردم به شخص او، و طرح‌ها و شفافیت و ایمان کاملی که به دعوت به خیر و مصلحت همگان دارد، بیانگر محبوبیت عظیم او در بحرین است. اما شناخت جامعه ما از افکار، نظرات، دیدگاه‏‌ها و مواضع و عملکرد ایشان بسیار محدود است.

این کتاب تلاش می‏‌کند که بخشی از ابعاد علمی، گزیده‏‌ای از اندیشه‏‌ها و نظرات آیت‏‌الله عیسی قاسم را درباره ویژگی جامعه اسلامی، جامعه سازی قرآنی و همچنین اهتمام وی به قرآن و روش تفسیری او را نشان بدهد؛ ابعادی که در میان سایر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایشان مورد غفلت خیلی از افراد و رسانه‏‌ها قرار گرفته است.

نویسنده کتاب، شیخ عادل الشعله است که یکی از بارزترین ملازمان، مریدان و شاگردان آن جناب و در گذشته یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه بحرین و در حال حاضر از اساتید حوزه علمیه قم به شمار می‌رود؛ افزون بر این، در زمان حضور در بحرین، یکی از اعضای موسس شورای علمای بحرین و رئیس بخش استراتژیک آن بود و امامت یکی از مهم­ترین مساجد مرکزی منامه به نام مسجد مؤمن را برعهده داشت.

کتاب «اصول و ویژگی‏‌های جامعه پیشرفته از دیدگاه آیت‌الله عیسی قاسم» به ضمیمه «روش تفسیری آیت الله عیسی قاسم» در 152 صفحه و قطع رقعی، از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

دفتر نشر معارف که در سال‌های اخیر چاپ آثار اندیشمندان جهان عرب و مسائل جهان اسلام را در دوره جدید فعالیت‌های خود آغاز کرده است پیش از این کتاب «آیت الله عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» (گزیده از مباحث خطبه‌های نماز جمعه منطقه الدراز منامه آیت الله عیسی قاسم) را ترجمه و منتشر کرده است. «انقلاب کرامت در بحرین» (گفتگو با صاحب نظران و انقلابیون بحرینی)، «بازخوانی خطبه‌های انقلابی امام حسین(ع)» (نوشته استاد عبدالوهاب حسین، رهبر انقلاب بحرین) و «تغییر در راه خدا» (نوشته شیخ زهیر عاشور، از روحانیون انقلابی و در بند بحرینی) از جمله آثار نشر معارف درباره بحرین، انقلاب مردم بحرین و علمای بحرین است.

دفتر نشر معارف به زودی آثار دیگر آیت‌الله عیسی قاسم، آیت‌الله سید عبدالله الغریفی، استاد عبدالوهاب حسین، شیخ سعید نوری و... (از علما و روحانیون مبارز و انقلابی بحرین) را ترجمه و منتشر می‌کند.

 
نظر بدهید