کاغذ در چند قدمی قیمت واقعی/ کاهش قیمت ادامه دارد
دوشنبه 13 آبان 1398

کاغذ در چند قدمی قیمت واقعی/ کاهش قیمت ادامه دارد

کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد همچنان ادامه دارد و امروز کاغذ به بندی ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. کارشناسان بر این باروند که کاغذ در چند قدمی قیمت واقعی خود قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت کاغذ پس از یک وقفه چند هفته‌ای و ثبات در قیمت‌ها دوباره اتفاق افتاده است. کاغذ که در دو ماه اخیر از بندی 550 هزار تومان به 375 هزار تومان رسیده بود،‌ در روزهای اخیر دوباره کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرد و به 350 هزار تومان رسیده است.
کاهش قیمت کاغذ تنها محدود به کاغذ چاپ و تحریر نیست، این موضوع شامل حال انواع کاغذ شده است؛ به این ترتیب کاغذ گلاسه نیز از کیلویی 16 هزار تومان به کیلویی 13 هزار و 500 تومان رسیده است. همچنین مقوای پشت طوسی نیز با اندک کاهشی کیلیویی 12 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود.
به نظر می‌رسد کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد تا مرز واقعی شدن ادامه خواهد داشت. قدبیگی از کارشناسان بازار کاغذ در برآورد قیمت واقعی کاغذ موجود در بازار می‌گوید:‌  اگر بخواهیم با ارز چهار هزار و 200 تومانی محاسبه کنیم،‌ باید بگوییم که بسیار بیش از این‌هاست و باید بندی 150 هزار تومان باشد،‌ اما این کاغذها با ارز نیمایی وارد شده‌‌اند و باید بندی 320 تا 330 هزار تومان باشد،‌ پس قیمت فعلی باز هم دچار حباب است.
کاهش قیمت کاغذ در بازار که عمده‌ترین دلیل آن افزایش حجم واردات است،‌ در حالی اتفاق افتاده است که ناشران از سهیمه کاغذ چهار هزار و 200 تومانی بهره‌مندند.
برچسب‌ها:
نظر بدهید