بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ دوم آبان ۹۸
پنجشنبه 16 آبان 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ دوم آبان ۹۸

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ دوم آبان

«پس از ۲۰ سال» به چاپ دوم رسید
این اثر نوشته سلمان کدیور که درمجموعه کتاب‌های مدرسه رمان انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده، با استقبال مخاطبان مواجه و به چاپ دوم رسید.
 
گرامافون منتشر شد
این اثر نوشته علی مرادخانی در اصل یک رمان عاشقانه با حال و هوای دانشجویی است که توسط انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد.
 
تشکیل کارگروهی برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب تهران
در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مکان برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بحث و تبادل نظر و مقرر شد، کارگروهی به نمایندگی از اعضای شورای سیاستگذاری بازدیدی از مکان‌های مورد نظر داشته باشند و پس از ارایه گزارش به شورای سیاست‌‍گذاری، درباره مکان برگزاری این رویداد فرهنگی تصمیم‌گیری شود.
 
وزیر ارشاد: خروج بازار کاغذ از بحران با توزیع ۲۵ هزار تن کاغذ
عباس صالحی گفت: امسال تامین ۴۰ هزار تن کاغذ در حوزه نشر به منظور حمایت از ناشران برنامه‌ریزی شده که ۲۵ هزار تن به منظور کنترل بازار کاغذ و حمایت از ناشران ثبت سفارش شده که بخشی از آن توزیع شده و بقیه در حال توزیع است.
 
تمدید دومین دوره پویش کتاب‌قهرمان تا پایان آبان
زمان برگزاری دومین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب‌قهرمان» تا پایان آبان‌ماه تمدید شد. پیش از این، پایان مهرماه آخرین زمان فرصت شرکت در این دوره مسابقه اعلام شده بود.
 
باز شدن پرونده های جدید از تخلف در حوزه کاغذ
غلامرضا شجاع، از اعضای کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به #تسنیم گفت: براساس گزارش‌های کارگروه کاغذ به‌ریاست حسین انتظامی‌، 23 پرونده برای متخلفان کاغذ در تعزیرات باز شده از این میان‌، 20 شرکت با استفاده از ارز دولتی کاغذ را آورده و تنها اندکی از آن را در اختیار وزارت ارشاد برای توزیع قرار داده‌اند‌، مابقی با نرح آزاد در بازار فروخته شده است.
نظر بدهید