«دعبل و زلفا» برگزیده نخستین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی شد
شنبه 25 آبان 1398

درخشش 6 عنوان اثر از به‌نشر در اختتامیه جشنواره امام رضایی استان یزد؛

«دعبل و زلفا» برگزیده نخستین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی شد

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از درخشش آثار این انتشارات در نخستین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی اظهار کرد: اختتامیه نخستين جشنواره ميراث مکتوب رضوی با هدف شناسايي آثار برتر شامل کتاب، پايان نامه، رساله دانشگاهي و مقاله با موضوع امام رضا (ع)، سيره و فرهنگ رضوي با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد.
وی افزود: رمان«دعبل و زلفا» به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است، رمان برگزیده نخستین دوره از جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی انتخاب شد.
مدیرعامل به‌نشر تصریح کرد: رمان جذاب و خواندنی «دعبل و زلفا» روایتگر داستان زندگی دعبل خزایی شاعر اهل بیت(ع) در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) و داستان آشنایی او با همسرش زلفاست که تاکنون به چاپ های متعدد رسیده است و پویش ملی کتابخوانی این اثر نیز سال گذشته توسط به‌نشر برگزار شد.
وی ادامه داد: کتاب «کبوترها و آهوها» از به‌نشر سروده سید احمد میرزاده از شاعران باسابقه حوزه کودک شامل 13 قطعه شعر کوتاه درباره حضرت رضا(ع) لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت کرد.
سعیدی خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه آثار به‌نشر در بخش شعر رضوی شامل کتاب های «یاس نجمه» به قلم حمید هنرجو، «سفر سبز» سروده حسین شنوایی، «قلمدان‌های فیروزه» سروده عالیه مهرابی و «عاشق شدن آهوها» به قلم سید محمد سادات اخوی از مجموعه هشت جلدی «آهوانه ها» شامل نثرهای ادبی رضوی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی شایسته تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است در این دوره از جشنواره یک هزار و 420 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که در مرحله نهایی هفت عنوان کتاب برگزیده شدند و هشت اثر نیز شایسته تقدیر قرار گرفتند.
یادآور می شود: در بخش مقاله، رساله و پایان نامه دانشگاهی820 مقاله و 6 پايان نامه و رساله دانشگاهي مورد ارزيابي قرار گرفت که در مرحله نهایی و در بخش مقالات یک اثر برگزیده شد و سه اثر شايسته تقدير انتخاب شد و در بخش پايان نامه و رساله دانشگاهي چهار عنوان مورد تقدیر قرار گرفتند.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید