کاهش قیمت کاغذ ادامه‌ دارد
یکشنبه 03 آذر 1398

کاهش قیمت کاغذ ادامه‌ دارد

قیمت هر بند کاغذ تحریر امروز در بازار آزاد به ۳۳۵ هزار تومان رسیده است،‌ با این وجود کاغذ هنوز باید مسیری را تا رسیدن به قیمت واقعی خود طی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت کاغذ چند وقتی است که در سراشیبی افتاده و روز به روز به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود،‌ اگرچه برخی این تغییر قیمت کاغذ را مقطعی می‌دانند اما ادامه‌دار بودن روند کاهش قیمت کاغذ با توجه به عرضه فراوان این کالا در ماه‌های اخیر رسیدن کاغذ به قیمت واقعی خود و ماندگاری در این نرخ را نوید می‌دهد.
بر این اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر 70 در 100 اندونزی امروز یکشنبه، 3 آذر ماه، به بندی 335 هزار تومان رسیده است. هم‌چنین کاغذ گلاسه نیز با کاهش نسبی مواجه شده و هر کیلوی آن 13 هزار و 300 تومان معامله شده است. مقوای پشت سفید و پشت طوسی نیز مشمول این ارزانی شده است هر کیلو مقوای پشت سفید 15 هزار تومان و هر کیلو مقوای پشت طوسی 12 هزار و 100 تومان معامله شده است.
با کاهش قیمت کاغذ انتظار می روند،‌ آمار نشر کتاب نیز با افزایش نسبی همراه شود،‌ زیرا در یک‌سال اخیر که کاغذ روند پرشتابی را در قیمت طی می‌کرد،‌ ناشران عمدتاً به کاغذ یارانه‌ای روی آورده و تنها با کاغذ دولتی کتاب‌ منتشر کرده‌اند.
برچسب‌ها:
نظر بدهید