به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «خاطرات حاج احمد قدیریان» با اضافاتی نسبت به چاپ نخست روانه بازار نشر شد.

این خاطرات به دلیل گستردگی فعالیت‌های سیاسی راوی در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه در سال‌های آغازین نهضت، اطلاعات سودمندی از روند مبارزات انقلابیون را به مخاطبان ارائه می‌کند. خاطرات مرحوم قدیریان در ارتباط با چگونگی شکل‌گیری جریان‌های مبارز مذهبی، به ویژه هیئت‌های موتلفه اسلامی، مبارزات سیاسی و مبارزین مذهبی در بازار تهران، تشریح برخورد اطلاعات شهربانی و ساواک با انقلابیون و ... نکاتی جالب و خواندنی را شامل می‌شود.

این خاطرات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حاوی نکاتی ارزشمند است. چگونگی شکل‌گیری نهادهای انقلابی، تلاش جهت حفظ و حراست از انقلاب، نحوه مقابله با جریان‌های معاند و ... بخشی از آن را شامل می‌شود.

خاطرات نخستین معاون اجرایی دادستان انقلاب اسلامی به علت تمرکز بر حوادث و وقایع دوران اصلی تثبیت انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن، بسیار مهم است. به علاوه از دیگر نکاتی که به کتاب ارزش دو چندان می‌بخشد، نگارش خاطرات و جمع‌آوری اسناد به وسیله راوی در همان زمان وقوع بوده است.

خاطرات حاج احمد قدیریان که در شانزده فصل، از تولد تا مبارزات نهضت اسلامی و از پیروزی انقلاب تا رخدادهای دوران دفاع مقدس و حوادث رازآلود دهه 60 را شامل می‌شود، به تدوین محمدرضا سرابندی جدی، در 628 صفحه و با قیمت 70 هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرسwww.irdc.ir رجوع کنند. یا با شماره تلفن 22211174 تماس حاصل نمایند. همچنین می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه نمایند