حذف معافیت‌های مالیاتی، چراغ پژوهش را خاموش می‌کند
سه شنبه 12 آذر 1398

حذف معافیت‌های مالیاتی، چراغ پژوهش را خاموش می‌کند

نادر قدیانی درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید لایحه جدیدی در این خصوص به تصویب برساندتا چوبِ لای چرخ اهالی فرهنگ گذاشتن‌ها پایان یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری ایبنا، نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی، درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: از زمانی که معافیت مالیاتی مصوب شد، کمتر از 9 ماه توسط کانون مالیاتی اصلاح شد و باوجود اینکه 18 سال از عمر آن می‌گذرد؛ هیچوقت به شکل واقعی و کامل اعمال نشده است.
وی افزود: در این چندسال اخیر، حسابرسی ناشران را آنقدر سخت گرفتند که یک ناشر حرفه‌ای برای یک گردش متوسط سالیانه کتاب‌های عمومی، نیازمند یک حسابدار رسمی و خبره‌ بود تا بتواند اظهارنامه‌هایش را درست ارائه کند و ماموران مالیاتی نتوانند از این ناشر مالیات دریافت کنند.
قدیانی ادامه داد: از سوی دیگر، تصویرگران برای تصویرگری یک اثر از ناشر مبلغ ناچیزی می‌گیرند و باید برای همان مبلغ نیز به سازمان امور مالیاتی مالیات بدهند. این یک خطر بسیار بزرگ برای تمام جامعه است و من نگران آن هستم که در این کشور دیگر علامه طباطبایی‌هایی به‌وجود نیاید که المیزان بنویسند؛ مکارم شیرازی‌هایی به‌وجود نیاید تا نمونه بنویسند؛ دهخداهایی بوجود نیایند تا فرهنگ دهخدا بنویسند.
مدیر انتشارات قدیانی با بیان اینکه حذف معافیت‌های مالیاتی، چراغ پژوهش‌ را خاموش می‌کند، اظهار کرد: با وجود این چالش‌ها، ناشران دیگر قراردادهای بیست ساله با نویسنده و شاعری نمی‌بندند و من معتقدم با این کار، نشر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان نابود خواهد شد.
قدیانی ضمن سپاس‌گذاری از پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه خاطرنشان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضامندیم که لایحه جدیدی در این خصوص، در مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند تا چوبِ لای چرخ اهالی فرهنگ گذاشتن‌ها پایان یابد.
وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال توانست جلوی فعالیت سازمان امور مالیاتی را بگیرد اما من می‌دانم که این سازمان، سالیان بعد هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
نظر بدهید