اهالی نشر میهمان خانواده شهید دهقان امیری شدند
چهارشنبه 27 آذر 1398

اهالی نشر میهمان خانواده شهید دهقان امیری شدند

منزل شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری، میزبان هیئت امام هادی(ع) شد. این دیدار با حضور اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، خانوادۀ شهید محمدرضا دهقان امیری، از شهدای مدافع حرم، میزبان هیئت امام هادی(ع) بود که با حضور اهالی نشر و اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌صورت خانوادگی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از قرائت قرآن خانواده محترم شهید، میثم نیلی، مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی، از مقام شهید دهقان تجلیل کرده و پس از آن مادر، پدر و خواهر این شهید، خاطراتی از دوران مختلف زندگی فرزندشان بیان نمودند؛ از جمله نحوه ارتباط و صمیمیت با خانواده، ارادتی که به دایی‌های شهید خود داشت، حدیثی از امیر مؤمنان(ع) که به خواهرش توصیه کرده بود و وصیت‌نامه متفاوتی که به طور خاص برای مادر خود به یادگار گذاشته بود و یک ماه بعد از شهادت پیدا شد.
به روایت خانوادۀ این شهید، محمدرضا با شوخ‌طبعی خود، سخنان بزرگ و آرزوهای درونی خود را بیان می‌کرد. او به همین شکل نزد مادر خود وصیت کرده بود که پس از شهادت در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر(س) به خاک سپرده شود.
در ادامۀ این مراسم، مداح اهل بیت(ع)، کربلایی باقر نریمانی، ذکر توسل پرداخته و در پایان با دعوت خانوادۀ شهید، بخشی از یادگاری‌ها و کتاب‌های مورد علاقه او به نمایش گذاشته شد.
در این مراسم فاطمه سلیمانی، نویسنده کتاب «یک روز بعد از حیرانی»، زندگینامه داستانی این شهید نیز حضور داشته و بحث و گفت‌وگوهایی پیرامون خاطرات و نحوه نگارش این کتاب صورت گرفت.
کتاب «یک روز بعد از حیرانی» که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، شرح زندگانی شهید محمدرضا دهقان امیری به روایت خانواده، دوستان و هم‌رزمان اوست که مخاطب را با نحوه‌ی معاشرت و صفای باطن شهید به زیبایی آشنا می‌سازد.
شهید محمدرضا دهقان متولد 26 فروردین 1374 در تهران بوده و در بیست‌سالگی، در 21 آبان 1394 در حلب سوریه به شهادت رسید.
 
نظر بدهید