درخواست تعاونی لیتوگرافان از وزیر ارشاد/ اختصاص یک هشتادم ارز تخصیصی کاغذ به واردات زینک
پنجشنبه 28 آذر 1398

درخواست تعاونی لیتوگرافان از وزیر ارشاد/ اختصاص یک هشتادم ارز تخصیصی کاغذ به واردات زینک

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان ایران و نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و‌مصرف‌کنندگان کاغذ استان‌های کشور طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، درخواستی برای تخصیص یک هشتادم ارز دولتی تخصیصی کاغذ به واردات زینک ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان ایران و نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و‌مصرف‌کنندگان کاغذ استان‌های کشور طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، درخواستی برای تخصیص یک هشتادم ارز دولتی تخصیصی کاغذ را به واردات زینک ارائه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:
جناب دکتر سید عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی
با عرض سلام و ادب
ضمن سپاس از زحمات شما در حوزه خدمت به فرهنگ و‌ هنر کشور اسلامی و مدیریت بدون حاشیه که کمتر زمانی، نظام با وضعیت کنونی مواجه بوده، آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم، احتراماً به‌عرض می‌رساند، توزیع زینک توسط شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران حتی با یک مورد شکایت یا اعتراض مستند مواجه نبوده است و‌ تقریباً ۹۰ درصد کشور را جهت تامین در توزیع زینک پوشش داده‌ایم و با واردات، بهترین کیفیت زینک‌ را با کمترین قیمت نسبت به همه  واردکنندگان زینک وارد و توزیع کردیم و در بخش مطبوعات، مسئولیت راستی آزمایی را به دستور معاونت مطبوعاتی با حساسیت کامل و در کمال صداقت انجام‌داده‌ایم.

تقریباً به حدود ۵۰۰۰  کتاب نوبت اول چاپ ناشران توسط حدود ۱۹۷۵ لیتوگراف و‌ چاپخانه در سراسر کشور، زینک‌های دولتی اختصاص یافت و تقریباً ۹۷ درصد توزیع شده است که تعاونی آمادگی رسیدگی توسط ارشاد و دیگر ناظران حکومتی را دارد، وضعیت زینک خصوصاً مربوط به مطبوعات مجدداً مانند سال گذشته به‌زودی با کمبود شدید و‌ گرانی زیاد مواجه خواهد شد زیرا تقریباً زینک‌های دولتی مطبوعاتی تمام شده است.

 لذا از حضرت عالی تقاضا دارم به خواست اکثر مطبوعات کشور دستور فرمایید، یک هشتادم از ۴۰ میلیون دلار ارز دولتی تخصیصی کاغذ را به واردات زینک فقط برای تعاونی با توجه به اینکه زینک در کشور تولید نمی‌شود، اختصاص یابد و تعاونی لیتوگرافان ایران فقط سایزهای مخصوص مطبوعات را وارد کند و‌ حداقل ۶ ماه زینک آنان تامین گردد، در صورت تمایل آمادگی تامین زینک‌ ناشران را نیز با همین پیشنهاد فوق داریم.

ما توان‌ تهیه زینک‌ فقط برای اعضا خود را داریم که سایز آن نیز مناسب مطبوعات نیست و‌ به‌جز اعضا، در حد محدود به غیر عضو نمی‌فروشیم‌.

نظر بدهید