کاغذ ارزانتر از قیمت خرید در بازار
دوشنبه 09 دي 1398

کاغذ ارزانتر از قیمت خرید در بازار

قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار آزاد به ۲۷۷ هزار تومان رسیده است،‌ قیمتی که به باور کارشناسان این بازار از قیمت تمام شده برای بازرگان نیز کمتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد امروز هشتم دی ماه همچنان ادامه دارد‌، بر این اساس هر بند کاغذ تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم با قیمت 277 هزار تومان معامله شده است. هم‌چنین هر بند کاغذ تجریر 60 در 90 نیز با قیمت 197 هزار تومان معامله شده است.
کاهش قیمت اینچنین کاغذ در بازار آزاد به گفته کارشناسان این بازار به گونه‌ای پیش رفته که قیمت‌ها از قیمت تمام شده برای وارد کننده نیز کاهش بیشتری داشته است،‌ چرا که ققیمت جهانی کاغذ پارتی 800 دلار است که با احتساب هزنیه‌های حمل و نقل و ... واردکننده اکنون کاغذ را بدون سود و یا با حداقل سود در بازار می‌فروشد.
مهمترین دلیلی که برای این کاهش قیمت در بازار کاغذ برشمرده شده است،‌ زیاد بودن عرضه است. موضوعی که عده‌ای از واردکنندگان را بر آن داشته تا به صورت غیرقانونی از ورود محموله‌های خود به بازار یا کشور ممانعت کنند تا با کاهش کاغذ قیمت‌ها نیز افزایش داشته باشد.
البته از سوی دیگر برخی از کارشناسان نیز معتقدند که این ارزانی در بازار بی‌علت نیست و یکی از مهمترین علت‌های آن ورود محموله‌هایی از کاغذ دولتی به بازار است که موجب شده تا قیمت‌ها با سقوط مواجه شوند. در دو ماه گذشته قیمت هر بند کاغذ تحریر از بندی 500 هزار تومان به بندی 277 هزار تومان رسیده است.
برچسب‌ها:
نظر بدهید