به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری آنا، انتصاب وابستگان سببی و نسبی مسئولان رده بالای دولتی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور که به صورت غیرحرفه‌ای و  تنها با یک اشاره صورت می‌گیرد اتفاقی است که بارها و بارها در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.
در آخرین انتصاب از این نوع قرار است با حکم مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یک «ژن خوب» به نام نادره رضایی به صورت چراغ خاموش و در سایه موج خبری شهادت سردار سلیمانی به عنوان مدیرعامل بزرگترین و قدیمی‌ترین بنگاه انتشاراتی کشور منصوب می‌شود.
نادره رضایی کیست؟
نادره رضایی
شاید پرحاشیه‌ترین نکته برای بیوگرافی نادره رضایی امضای نامه به اوباما برای تحریم ایران باشد که توسط او و هم‌قطاران اصلاح‌طلبش صورت گرفت. همچنین فعالیت در کمیته اقشار ستاد بانوان حسن روحانی از دیگر فعالیت‌های سیاسی رضایی در سال‌های گذشته بود
البته نام نادره رضایی در طول یک سال گذشته با حاشیه گره خورده و در چندین نوبت خبرساز شده است. اولین بار نام او زمانی مطرح شد که شریعتمداری وزیر کار و رفاه سعی کرد چند مدیر جوان را منصوب کند. نادره رضایی بدون داشتن هیچگونه فعالیت و تجربه‌ای برای مدیرکلی اداره کار استان تهران در نظر گرفته شده بود که البته پس از موج انتقادها از بی‌تجربگی و سوابق سیاسی او در نامه‌نگاری به اوباما انتصاب او ملغی شد.
 از فعالیت فرهنگی در ایران‌خودرو و هلال احمر تا پخش غذا به شرکت‌های دولتی!
پس از آنکه با فشار منتقدان، نادره رضایی نتوانست پست دولتی در شأن خودش! در وزارت رفاه بگیرد به یکباره سر از شرکت ایران‌خودرو درآورد و بدون هیچ سابقه و تخصصی، به عنوان مشاور مدیرعامل ایران‌خودرو در امور مسئولیت‌های اجتماعی منصوب شد.
البته دوران حضور وی در این سمت با دستگیری مدیرعامل ایران خودرو پایان یافت اما باز هم با سفارش افرادی خاص به عنوان مشاور اجتماعی رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شد؛ با این‌حال این سمت هم برای او خوش‌یمن نبود و بار دیگر دستگیری و استعفای رئیس هلال احمر او را از این سمت جدا ساخت.
نادره رضایی
نادره رضایی البته دستی هم در فعالیت طباخی و آشپزی دارد! او مدیرعامل شرکت تعامل اندیشان پویا است که در سال ۹۲ به صورت سهامی خاص تاسیس کرده و موضوع فعالیتش ارائه خدمات، طرح و اجرای کلیه خدمات شهری، طبخ غذا جهت سرویس‌دهی به شرکت‌های دولتی و خصوصی و خدمات برگزاری کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها و سمینارها بود. جالب‌تر اینکه رئیس هیئت مدیره این شرکت خدماتی هم محسن بیگلربیگی بود که او هم به عنوان مسئول فضای مجازی ستاد روحانی مشغول کار بوده و اکنون عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
علاوه بر این،  نادره رضایی هم اکنون عضو غیر موظف شرکت لیزینگ خودروی غدیر است و بر اساس قوانین نمی‌تواند همزمان مدیرعامل مؤسسه‌ انتشاراتی باشد اما حامیان وی  قصد دارند با ادامه فشار برای این انتصاب، در نخستین روزهای هفته جاری او را منصوب کنند تا خبر این انتصاب در روزهای پر خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی دیده نشود.
نادره رضایی
اکنون قرار است نادره رضایی سمت جدیدی بگیرد و با لابی گسترده و سفارش خاص که برخی رسانه‌ها او را از نزدیکان شهیندخت مولاوردی اعلام کردند به عنوان مدیرعامل بزرگترین و قدیمی‌ترین بنگاه انتشاراتی کشور منصوب شود.
بزرگترین بنگاه انتشاراتی کشور را بیشتر بشناسید
انتشارات علمی و فرهنگی که اکنون قرار است یک فعال سیاسی بی‌تجربه آن را مدیریت کند، در سال ۱۳۵۱ از ادغام دو مؤسسه قدرتمند «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» و «مؤسسه انتشارات فرانکلین» شکل گرفت که شاهد حضور مدیرانی نظیر همایون صنعتی‌زاده و احسان یار شاطر بود. این بنگاه انتشاراتی معتبر پس از انقلاب تحت نظارت وزارت فرهنگ و علوم اداره می‌شد تا  اینکه در فهرست واگذاری مؤسسات طبق اصل ۴۴ قرار گرفت و سهام وزارت علوم به عنوان تهاتر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد؛ سهامی که در تیرماه سال ۹۳ با قیمت تقریبی بیش از ۲۶ میلیارد تومان به صندوق سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود.
اگر چه شرکت عظیم علمی- فرهنگی متعلق به سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بنگاه بزرگ در حوزه نشر شناخته می‌شود اما نکته حائز اهمیت درباره این شرکت، وجود سه شرکت عریض و طویل در زیرمجموعه آن است که با توجه به حوزه فعالیت آنها به نظر می‌رسد دارای گردش مالی چند ۱۰ میلیاردی در حوزه فرهنگی باشد.
«شركت بازرگاني كتاب گستر»، «شرکت فرهنگ فیلم تهران» و همچنین «شركت چاپ و نشر كتيبه» سه شرکت وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی هستند که در ذیل به بررسی فعالیتهای این شرکتها می‌پردازیم:
شرکت بازرگانی کتاب گستر
انتشارات بزرگ علمی فرهنگی با تاسیس «شرکت بازرگانی کتاب گستر» عملا تبديل به هسته مركزی شبكه توزيع كتاب تعداد کثیری از ناشران کشور شده است به‌طوری‌که می‌توان گفت توزیع کتاب در کشور از شاهراه این مؤسسه که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است می‌گذرد.
همچنین برگزاری بزرگترین نمایشگاههای کتاب در حوزه داخلی و خارجی که ناشی از قدرت مالی فراوان این موسسه است از دیگر توانایی‌ها و اقدامات این ناشر بزرگ بوده  که از عهده بسیاری از ناشرین خارج است.
شرکت فرهنگ فیلم تهران
این شرکت نیز که وابسته به مؤسسه نشر علمی فرهنگی است دارای سابقه‌ای طولانی در زمینه‌های مختلف تولید آثار دیداری و شنیداری در سطح نظام آموزش عالی کشور و همچنین تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی بوده و ازجمله مراکز فنی-تخصصی است که به اتكای توان تخصصی بالا و کادر فنی و هنری فعالیت می‌کند و از اين لحاظ، امکانات یک مرکز تلویزیونی استاندارد و کامل را دارد.
همچنین  تجهیزات فنی و فضاهای موجود به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که امکان ضبط و تولید هرگونه برنامۀ رادیویی و تلویزیونی در اين مجموعه فراهم است. این شرکت دارای دو استوديو مجهز صدا و تصوير علاوه بر تمام پتانسيل‌های برشمرده است که حتی قابلیت تولید پروژه‌های سینمایی حرفه ای را نیز دارد.
استودیو تصویربرداری در ابعاد ۱۲×۱۲ و ارتفاع ۶ متر با سیستم نورپردازی، انواع  دوربین‌های دیجیتال استودیویی، اتاق رژی، نودال، گریم، و کارگاه ساخت دکور و ....از جمله بخشهای این سازمان عریض و طویل است.
این موسسه دارای دو واحد «نشر الکترونیک» و «آموزش» نیز هست که  واحد نشر الكترونيك آن امكان توليد كتاب الكترونيك و نرم افزارهای چندرسانه‌ای دارد و «واحد آموزش» آن نیز امکان برگزاری کلاس‌های تخصصی مختلف در حوزه فرهنگ و هنر را داراست.
شركت چاپ و نشر كتيبه
شرکت  چاپ و نشر کتیبه در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع مشتمل بر ۲۷۰۰ متر مربع سالن توليد، ۲۵۰۰ متر مربع انبار كاغذ و محصول و همچنين ۶۰۰ متر مربع ساختمان اداری تاسیس شده است و با بهره‌گيری از ادوات، ماشين‌آلات و تجهيزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پيشرفته نقش مهمی در تامين نيازهای مطبوعاتی و انتشاراتی مجامع مختلف علمی، فرهنگی و هنری كشور را داراست.
حال  شخصی که قرار است این مؤسسه عظیم انتشاراتی را با لابی گسترده و سفارش خاص در ید تصرف خود بگیرد بدون داشتن رزومه مناسب و حتی سابقه مؤثر در حوزه کتاب و نشر به این سمت منصوب خواهد شد؛ گفته می‌شود ارتباط نزدیک با شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مهمترین علت اصلی این انتصاب است!