بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ سوم دی 98
پنجشنبه 19 دي 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ سوم دی 98

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ سوم دی

کتاب «آموزه‌های فاطمی» منتشر شد
این کتاب، اثر جدید حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه است که در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.
این کتاب شامل متن منبرهای حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، تلخیص محتوای منبرها در حواشی کتاب و انتهای هر جلسه، فیش روضه، مقدمه روضه، پرورش، اوج مرثیه و فرود، معرفی و توضیح 149 واژه از اعلام و اماکن در انتهای کتاب و متن خطبه فدیکه حضرت زهراء (س) همراه با ترجمه و شرح لغات.
 
«گرگ‌سالی» به چاپ چهارم رسید
این رمان آخرین اثر منتشر شده توسط مرحوم امیر حسین فردی بوده که وی ادامه رمان موفق اسماعیل را در این رمان نوشته است با این تفاوت که داستان این رمان بر خلاف اسماعیل، در دامنه‌های سبلان روی می‌دهد.
«گرگ سالی» پیش از این به صورت دیجیتال و صوتی نیز از سوی سوره مهر منتشر و در پایگاه اینترنتی آمازون نیز قرار گرفته است.
 
با رزومه «طبخ غذا» مدیرعامل بزرگترین بنگاه انتشاراتی کشور شوید!
درحالی‌که موج انتقادات از انتصاب فامیلی در دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد، در آخرین انتصاب از این نوع قرار است با حکم مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یک «ژن خوب» به نام نادره رضایی به صورت چراغ خاموش و در سایه موج خبری شهادت سردار سلیمانی به عنوان مدیرعامل بزرگترین و قدیمی‌ترین بنگاه انتشاراتی کشور منصوب می‌شود. این انتصاب در حالی است که شاید پرحاشیه‌ترین نکته برای بیوگرافی نادره رضایی امضای نامه به اوباما برای تحریم ایران باشد که توسط او و هم‌قطاران اصلاح‌طلبش صورت گرفت.
 
پیام تسلیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سلیمانی
در پی شهادت جان‌گذار سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار، مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: «دشمن جنایتکار بداند بی‌شک انتقام سخت نزدیک‌ است و طبق وعده الهی که فرمود إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنتَقِمُونَ، خون مطهر شهدای مقاومت با نابودی کامل و عاجل رژیم صهیونیستی و فتح قدس شریف به ثمر خواهد نشست.»
 
«خداحافظ سردار»؛ عنوان همایش ادبی سوختگان وصل در سال آینده
با توجه به توصیه رهبر انقلاب برای برگزاری برنامه‌های گسترده برای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قرار است نوزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «خداحافظ سردار» برگزار شود.بر اساس این گزارش، هجدهمین همایش با عنوان «جاء نصرالله» به تجلیل از سیدحسن نصرالله اختصاص دارد. این برنامه در ۶ اسفندماه در دانشگاه تهران برپا خواهد شد.
 
اتمام تغییرات در آیین‌نامه نمایشگاه کتاب
قادر آشنا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در گفتگوبا #تسنیم گفت: ما خوشبختانه در روند اصلاح آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های نمایشگاه کتاب تهران پیشرفت خیلی خوبی داشتیم، ظرف دو هفته آینده ما آیین‌نامه را نهایی کرده و ثبت‌نام‌ها را آغاز خواهیم کرد. اکنون نیز کار آیین‌نامه تمام شده اما باید در جلسه شورای سیاست‌گذاری تایید شود.
به گفته او چرخ اجرایی نمایشگاه می‌چرخد و برنامه‌های کمیته‌ها مشخص شده است،‌ البته ما امسال یک ماه زودتر از سال‌های گذشته اقدام به بازخوانی آیین‌نامه کرده‌ایم،‌ البته باز هم عقب هستیم و باید از شهریور ماه شروع می‌کریم. که ملاحظات موجود اجازه آن را نداد.
 
اتمام داوری‌های جایزه کتاب سال
محمد‌علی مهدوی‌راد، دبیر علمی جایزه کتاب سال از اتمام داوری‌‌های این دوره جایزه خبر داد و گفت:‌ هیئت علمی نیز این هفته در جریان گزارش کار داوری قرار خواهد گرفت. به گفته او در برخی حوزه‌ها مانند علوم انسانی و اسلامی نسبت به سال گذشته وضع کتاب‌های تألیف شده بهتر بود؛ به ویژه در حوزه فقه اما در برخی حوزه‌ها هنوز کاستی‌ها پررنگ است.
نظر بدهید