به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، فایل pdf کتاب دشمن‌شناسی توسط انتشارات انقلاب اسلامی به صورت رایگان منتشر شد.

برشی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت شناخت دشمن و روش و نقشه آن

دشمن را بشناسیم. من این را به طور قاطع می‌گویم: دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار؛ دستگاه استکبار فقط آمریکا نیست، فقط دولت‌ها نیستند؛ یک مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و غارت‌گران دنیا و ستمکاران دنیا و مانند اینها (هستند) که با هر مرکزی که با ستم و غارتگری مخالف باشد مخالفند؛ دشمن اینها هستند؛ ما فلان دولتِ در منطقه یا بیرون منطقه که حالا یک وقتی یک حرفی هم علیه ما بزند و یک چیزی هم بگوید را دشمن به حساب نمی‌آوریم؛ اینها دشمن نیستند.

مادامی که حرکتی از آنها در خدمت دشمن و علیه جمهوری اسلامی سَر نزند، اینها را دشمن به حساب نمی‌آوریم؛ دشمن آنها هستند؛ در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد؛ اگر این را دانستیم، راه مقابله‌ نقشه‌ی دشمن را هم اگر دانستیم (موفّق میشویم). نقشه‌ دشمن این است که جوانان ما را، مردم ما را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کند؛ نقشه‌ اساسی دشمن این است... (بیانات در دیدار مردم قم، ۱۸ دی ۱۳۹۸)

به همین مناسبت نسخه pdf کتاب دشمن شناسی شامل شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) به صورت رایگان در پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد که می‌توانید از اینجا آن را دریافت کنید.