بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ اول بهمن 98
یکشنبه 06 بهمن 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ اول بهمن 98

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ اول بهمن

«با تو باران می‌شوم»؛ روایت 17 روز زندگی
این اثر زندگینامه سردار شهید ابوالفضل محمدی، فرمانده گروهان شهید بهشتی از گردان مالک اشتر است که به قلم شیرین زارع‌پور نگاشته شده و از سوی «نشر۲۷» راهی بازار نشر شد.
این فرمانده اول بهمن ۱۳۳۹ در شهرری به دنیا آمد و هجدهم اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکرش پس از ۱۳ سال و ۳ ماه و ۲۸ روز در حالی به وطن بازگشت.
 
«عاشق داعشی من» در خیابان های ایران!
رمان «عاشق داعشی من» نوشته هاجر عبدالصمد و با ترجمه مهدیه داوودی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد. این کتاب تلاش می‌کند جنایت‌های آشکار داعش را در سایه‌ داستانی عاشقانه روایت کند و از این رهگذر برخی مسائل جامعه را از نگاه زنی مطلقه به چالش بکشد.
 
پویش مطالعاتی روایت‌های بارانی شروع شد
همزمان با ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) انتشارات شهید کاظمی پویش مطالعاتی «روایت‌های بارانی» را با محوریت کتاب «مگر چشم تو دریاست» برگزار می‌کند. این اثر زندگی شهیدان محمد، عبدالحمید، نصرالله و رضا جنیدی را از زبان مادر روایت می‌کند که به قلم جواد کلاته عربی نگاشته شده است.
 
مسابقه کتابخوانی «ریحانه» به سومین دوره خود رسید
حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشرگفت: به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) برای سومین سال و پس از تجربه برگزاری مسابقه کتابخوانی «ریحانه 1» و «ریحانه 2» در ایام فاطمیه، مسابقه کتابخوانی «ریحانه 3» ذیل بسته برنامه های ریحانه آستان قدس رضوی از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.
به گفته او در این دوره کتاب پیراهن دوستی «هشت قصه از زندگی حضرت زهرا(س)» از تازه ترین آثار حوزه ادبیات دینی به‌نشر به عنوان منبع اصلی مسابقه در نظر گرفته شده است.
 
اعلام زمان ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
سید رفیع جواهری، مدیرکمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با #فارس گفت: اخرین هفته از دی ماه به ناشران توصیه کرده بودیم، اطلاعات خود را در سامانه خانه کتاب بروز کنید، چرا که ما اطلاعات خانه کتاب را تا پایان روز ثبت‌نام می‌پذیریم و پس از آن ادله هیچ ناشری قابل قبول نیست. پس بهتر است ناشران طی روزهای آتی اطلاعاتشان را در این سامانه بروز کنند.
 
تغییر مدیریت در کتابخانه ملی در راه است؟
چند روزی است که احتمال تغییر مدیریت این سازمان بر سر زبان‌ها افتاده است. تاکنون گزینه‌های متعددی در این رابطه مطرح شده اما به نظر می‌رسد که احتمال ریاست حجت‌الله ایوبی که در حال حاضر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو است و حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از دیگر گزینه‌ها پررنگ‌تر است.
نظر بدهید