خدمات زینک،‌ چاپ و انتشار کتاب و روزنامه از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند
دوشنبه 07 بهمن 1398

خدمات زینک،‌ چاپ و انتشار کتاب و روزنامه از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

در جلسه امروز مجلس خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای مؤسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز، دوشنبه 7 بهمن‌ماه، مجلس شورای اسلامی به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختصاص دارد‌، بر این اساس نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با جزء 3 بند (ب) ماده 9 این لایحه با 143 رأی موافق، 14 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس جزء 3 بند (ب) ماده 9 لایحه مذکور؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه  و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور. در ادامه نمایندگان به بررسی جزء 4 بند (ب) ماده 9 پرداختند و با اصلاحاتی آن را به تصویب رساندند.
براساس جزء 4 بند (ب) ماده 9 لایحه مالیات بر ارزش افزوده ؛ تمامی مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر. همچنین نمایندگان با جزء 8 بند (ب) ماده 9 این لایحه با 144 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، پیش از این به تسنیم گفته بود‌: در جریان برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و بازدید نمایندگان مجلس از این نمایشگاه مذاکرات برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار قرار دادیم. ما به دنبال این بودیم که مالیات بر ارزش افزوده خدمات چاپ را از 9 درصد به سه درصد کاهش دهیم.
وی ادامه داد: آقاپور، نماینده مجلس، زمانی که پیش‌نویس لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس رفت‌، به ما گفت که چند جای جزئی را می‌توان تغییر داد‌. ما دو تبصره برای صنعت چاپ پیشنهاد دادیم؛ اول اینکه ورود زینک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شود. دوم اینکه خدمات چاپ در کارهای فرهنگی‌،‌ مواد دارویی و مواد غذایی هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
نظر بدهید