انتشار شماره جدید «شیرازه کتاب»؛ ماهنامه تخصصی کتاب و کتاب‌خوانی
شنبه 12 بهمن 1398

انتشار شماره جدید «شیرازه کتاب»؛ ماهنامه تخصصی کتاب و کتاب‌خوانی

شماره 40 و 41 ماهنامه «شیرازه کتاب» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، این شماره از مجله «شیرازه کتاب» عناوین و مباحث گوناگونی را در فهرست مطالب خود جای داده است.
سردبیر مجله در سرمقاله‌ای با عنوان «دولت علیه دولت»، به قربانی‌شدن هفته کتاب امسال به‌عنوان رخدادی فرهنگی، زیر سایه تصمیم بدموقع دولت در گران‌کردن بنزین پرداخته است.
پس از آن در بخش «خانواده نشر»، پس از گزارش‌های اولین نشست طعم کتاب و رونمایی کتاب‌های «در جست‌وجوی مهتاب» و «صد روسی»، برنامه‌های برگزارشده در هفته کتاب 1398 به همت مهدیس میرزایی اعتمادی با عنوان «هفته بنزینی کتاب 98» معرفی شده است. بایدها و نبایدهای هفته کتاب نوشته احمد عطایی، گزارشی از نخستین دوره جایزه شهید همدانی، مصاحبه با علی عرب‌زاده درباره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، یادنامه‌ای برای شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی و معرفی انتشارات مهرستان و مصاحبه با مدیر این انتشارات از دیگر مطالب خانواده نشر هستند.
تحریریه «شیرازه کتاب» در پرونده ویژه این شماره، به سراغ روشندلان گرامی رفته و با تهیه و تدوین مطالبی، مشکلات این قشر از جامعه را در حوزه کتاب بررسی کرده است. گفت‌وگوهایی با فرزانه و همایون شاهمرادی از کتابداران روشندل، فرحناز یوسفی مدیر انتشارات پرستوی سفید، حسن عبدلی مدیر بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای و سهیل معینی مدیر روزنامه «ایران سپید» بخش‌های اصلی این پرونده را در کنار مباحث تخصصی دیگر تشکیل می‌دهند.
نویسندگان «کافه شیرازه» بیست‌وهفتین هفته کتاب را تحت عنوان «حال خوش خواندن»، از زوایای گوناگون بررسی و نقد کرده‌اند. «روپایی دنده‌عقب در راه‌پله برج میلاد» به قلم محمدرضا شهبازی، «هفته‌های بی‌حاصل» به قلم مهدی بوشهریان، «روزی که دلفین‌ها پرواز می‌کنند» نوشته احسان سالمی، «حال خوش من» از سیداحمد موسوی و... مطالب این بخش از مجله را شامل می‌شوند.
در پایان و در بخش «طعم کتاب» نیز چند نویسنده در یادداشت‌های مختلفی، کتاب‌های «بدون هراس»، «پس از بیست سال» و «پل» را به بوته نقد گذاشته‌اند و در بسته پیشنهادی، کتاب متعددی در حوزه‌های مختلف معرفی شده است.
 
شماره 40 و 41 ماهنامه «شیرازه کتاب» به سردبیری محمدمهدی شیخ‌صراف در 128 صفحه راهی دکه‌ها و کتاب‌فروشی‌های منتخب شده است.
 

 
نظر بدهید