پیام تسلیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی درگذشت چند تن از فعالان عرصه فرهنگ
چهارشنبه 21 اسفند 1398

پیام تسلیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی درگذشت چند تن از فعالان عرصه فرهنگ

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی درگذشت چند تن از فعالان عرصه فرهنگ پیام تسلیت صادر کرد.

اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً
در روزهای پایانی سال ۹۸ و در آستانۀ سال جدید، در شرایط سختی که پیش آمده و کشورمان درگیر آن است، چندین تن از عزیزمان را از دست دادیم؛ بزرگانی که درگذشتشان ضایعه‌ای ناگوار و جبران‌ناپذیر است.
مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، نویسندۀ توانا، استاد علوم اسلامی و روحانی انقلابی که در طول حیات خود، در تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد مسلمین تلاش فراوانی کردند و تأسیس مرکز فرهنگی اسلامی اروپا در رم یکی از اقدامات ارزشمند ایشان است. مرحوم خسروشاهی علاوه بر انتشار صدها مقاله در نشریات اسلامى ایران و جهان اسلام، بیش از ۸۰ جلد کتاب به زبان فارسی و عربی تألیف کردند که تاکنون بیش از ۴۰ جلد آن، بارها در داخل و خارج منتشر شده و بعضى از آن‌ها بیش از ۳۰ بار تجدید چاپ شده‌اند. ایشان با وقف کتابخانۀ شخصی خود برای استفادۀ همگان، باقیات‌الصالحاتی ماندگار از خود به یادگار گذاشتند.
مرحوم حسین شیخ‌الاسلام، دیپلمات برجستۀ کشور، از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود و در تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا نقش پررنگی داشت. ایشان همواره در ترویج و تحکیم انقلاب اسلامی کوشید و سال‌های بسیاری در محور مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران صهیونیست قدس شریف تلاش بی‌وقفه کرد. مرحوم شیخ‌الاسلام یکی از همراهان اصلی تأسیس جایزۀ ادبی فلسطین بود و در این مسیر از هیچ تلاش و همفکری و همراهی مضایقه نکرد؛ اما متأسفانه اختتامیۀ اولین دورۀ جایزه در سال آینده بدون حضور ایشان برگزار خواهد شد.
مرحوم فاطمه رهبر، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی، یکی از بانوان انقلابی بود که در حوزۀ علمی و فرهنگی بسیار کوشید و در طی چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، خدمات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت.
مرحوم حجت‌الاسلام احمد خسروی، روحانی دغدغه‌مند انقلابی و از مدیران مدارس اسلامی صدرا بود که در جوانی مسیر خدمت به محرومین و مستضعفین را انتخاب کرد و از هیچ تلاشی برای کمک‌رسانی به مناطق محروم و خدمت در گروه‌های جهادی فروگذار نکرد.
مرحوم حامد جلالی کاشانی، مستندساز و از جهادگران عرصۀ خانواده و سبک‌زندگی بود که همواره سعی کرد از هنرش در راه اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده کند.
مجمع ناشران انقلاب اسلامی درگذشت این عزیزان را به خانوادۀ گرامی ایشان و فعالان فرهنگی کشور تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت دارد. رجا واثق داریم که مولود کعبه، حضرت امیرالمؤمنین(ع)، شفیع این عزیزان فقید باشند و سلامتی همۀ مردم ایران را از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.
نظر بدهید