پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات «راه یار» در سال 98 معرفی شدند
سه شنبه 19 فروردين 1399

پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات «راه یار» در سال 98 معرفی شدند

انتشارات «راه یار» وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کتاب‌های «در مکتب مصطفی»، «ابوعلی کجاست»، «تو شهید نمی‌شوی»، «آرزوهای دست‌ساز» و «دختر تبریز» را به عنوان پنج کتاب پرفروش خود در سال 98 اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، انتشارات «راه یار» وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کتاب‌های «در مکتب مصطفی»، «ابوعلی کجاست»، «تو شهید نمی‌شوی»، «آرزوهای دست‌ساز» و «دختر تبریز» را به عنوان پنج کتاب پرفروش خود در سال 98 معرفی کرد.
بنابرین گزارش، «در مکتب مصطفی» به نویسندگی جمال یزدانی، جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است. در معرفی این کتاب آمده است: مسجد در مکتب روح‌الله همیشه در این چهار دهه، منشأ اتفاقات بزرگ بوده است. حالا سربازان روح‌الله در مساجد خود صاحب مکتب شده‌اند. هرکدامشان نیاز‌های به‌روز انقلاب را می‌شناسند و پاسخی درخور ارائه می‌کنند. نمونه آخری آن، مکتب شهید مصطفی صدرزاده در مسجد امیرالمومنین(ع) است.
مکتب مصطفی در مسجدش، نمونه کوچکی از مکتب حضرت مصطفی(ص) در مسجدالنبی است. مصطفی زندگی‌اش وقف مسجد و کار با مردم بود. از کار عملی تا کار امنیتی در محله‌اش و در آخر تربیت و اعزام نیرو برای مبارزه با لشکر اسلام آمریکایی که خود جلودار آن است.
«ابوعلی کجاست»؛ دومین کتاب پرفروش این ناشر در سال گذشته، خاطرات خودگفته شهید عطایی از روزهای مبارزه و مقابله با تروریست‌های تکفیری و مزدوران استکبار است. این خاطرات، قرار بوده برای نگارش کتابی درباره شهید مصطفی صدرزاده، یار غار او استفاده شود اما مرتضی عطایی یا همان «ابوعلی» هم در میدان نبرد با تکفیری‌ها در لاذقیه سوریه به شهادت می‌رسد، از همین رو، خاطراتش در قالب کتاب مستقلی به قلم نوید نوروزی منتشر می‌شود.
بر اساس این گزارش، کتاب «تو شهید نمی‌شوی» نیز که به تازگی چاپ نوزدهم آن راهی بازار نشر شده، روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی به قلم برادرش احمدرضا است. در معرفی این کتاب آمده است: بعد از شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران دفاع‌مقدس، اینک مدافعان حرم هستند که رسالت یاران قدیم و پدران را بر دوش می‌کشند و این رسالت را همیشه باید بر دوش داشت، زیرا تعهد مسلمانی ما دفاع از خود، دین و حتی مردم جهان را بر ما واجب کرده است. شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی که به آرمان جهانی امام خمینی(ره) یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام می‌اندیشید، مطالعات دینی و سیاسی‌اش تعطیل نمی‌شد و با زبان عربی و لهجه‌های عراقی و سوری آشنایی داشت. او با آغاز جنگ در سوریه از سال 1390 برای یاری جبهه‌ مقاومت و دفاع از حریم آل‌الله(ع) آگاهانه عازم سوریه شد. در آخرین اعزامش که دی 1392 بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بی‌بازگشت است.
«آرزو‌های دست‌ساز» به عنوان اولین اثر از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی پیشرفت انتشارات «راه یار»، دیگر کتاب پرفروش این ناشر در سال 98 است. میلاد حبیبی به عنوان محقق و نویسنده در این کتاب به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان توسط چند دانشجوی پُرتلاش پرداخته است که مسیر سختی را برای رسیدن به موفقیت و اثبات توانمندی‌ خود طی کرده‌اند.
بنابرین گزارش، «دختر تبریز» به قلم هدی مهدی‌زاد پنجمین کتاب پرفروش انتشارات «راه‌یار» در سال گذشته است که فراز و فرود‌های زندگی پُرماجرای خانم «صدیقه صارمی»، رزمنده، امدادگر، مربی نهضت سوادآموزی و مربی پرورشی تبریزی را قبل و بعد از انقلاب اسلامی روایت می‌کند. صارمی در این کتاب، خاطراتی از مبارزات مردم تبریز در انقلاب، دفاع مقدس، همراهی با آیت‌الله شهید مدنی در ستاد نماز جمعه و سردار شهید مهدی باکری در جبهه جنوب ارائه می‌کند و روایت‌های ناگفته‌ای از عملکرد بهیاران و معلمان نهضت سوادآموزی، جهادگران و مربیان پرورشی دهه شصت دارد.
«دختر تبریز»؛ خاطرات دختر پُر جنب‌وجوشی است که از دل حوادث و ماجراهای تلخ و شیرین در دهه شصت عبور کرده و جوانی و میانسالی‌اش دستخوش ماجراهای جذابی است و یک الگوی موفق و افق روشن برای زنان و دختران امروز ارائه می‌کند.
براساس این گزارش، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، انتشارات «راه‌یار» کتاب‌های خود را تا آخر فروردین با تخفیف 25درصدی در سایت Ammaryar.ir عرضه کرده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این سایت و استفاده از کد تخفیف raheyarpub کتاب‌های موردنظرشان را تهیه کنند.
 

 
گفتنی است انتشارات «راه‌یار» وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، از سال 1397 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و به عنوان «ناشر فرهنگ، اندیشه و تجربه انقلاب اسلامی» تاکنون آثاری در زمینه فرهنگ و رسانه، تاریخ شفاهی پیشرفت، تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، تاریخ شفاهی زنان، تاریخ شفاهی معلمان و مربیان و مدارس انقلاب، جهاد سازندگی و... منتشر کرده ‌است.
 
نظر بدهید