قزوه: اولین مؤلفۀ شعر انقلاب، حرمت نهادن به انسان‌ است
چهارشنبه 08 دي 1395

افتتاحیه جشنواره شعر انقلاب؛

قزوه: اولین مؤلفۀ شعر انقلاب، حرمت نهادن به انسان‌ است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در افتتاحیه ششمین جشنواره انقلاب گفت: اولین مولفه شعر انقلاب حرمت نهادن به انسان‌ها و رعایت ادب و اخلاق است و به قول حضرت حافظ حق قدیم و عهد درست است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری نسیم، ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب، صبح دیروز 7 دی‌ماه در حافظیه شیراز آغاز به کار کرد.

در ابتدا مراسم افتتاحیه این جشنواره کرم الهی رئیس حوزه هنری استان فارس ضمن خوشامدگویی به مهمانان این جشنواره گفت: به نمایندگی از مردم ادب دوست استان فارس که تاریخی باشکوه بالنده از فرهنگ و تمدن و ایثار دارد به شما عزیزان خوشامد می گویم.‌

علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، با بیان اینکه شعر انقلاب اتفاق بزرگی است که برخی می خواهند آن‌ را کوچک جلوه بدهند اظهار کرد: برای ما نگاه درست و پاک رهبر انقلاب اسلامی ملاک است که در دیدار شاعران با جدیت و نوعی خشم انقلابی در این زمینه فرمودند: «من چیزی را می بینم که خیلی ها نمی بینند.»

وی ادامه داد: بسیاری در شعر فارسی سختی کشیده اند، محو شده‌اند تا امثال حافظ و مولانا امروز بمانند؛ همچنین باید یاد شهدای پاکی را گرامی بداریم که تک تک شهرهای کشورمان مدال افتخار این شهدا را برگردن دارند و شعر انقلاب نیز ادامه رسالتی‌ست که شهدا بر دوشمان گذاشتند.

قزوه تصریح کرد: اولین مولفه شعر انقلاب حرمت نهادن به انسان‌ها و رعایت ادب و اخلاق است و به قول حضرت حافظ حق قدیم و عهد درست است. این بنا بنای درستی بوده و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

این شاعر کشور با تاکید بر اینکه هر گوشه شهر شیراز عارف بزرگی به خاک سپرده شده عنوان کرد: با عهد درست، حرمت روحانیت و شاعران انقلاب را نگه داریم. وصیت امام(ره) را باید بارها بازخوانی کنیم، چرا که شعر انقلاب از دل این سخنان و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قران، نهج البلاغه و کتب دینی و مذهبی ما بیرون می‌آید.


وی باشاره به مهمانان این جشنواره گفت: امروز از کشورهای سوریه، عراق، جمهوری آذربایجان، کویت، لبنان در این مراسم  مهمان داریم. دبیر علمی این جشنواره مرتضی امیری اسفندقه نیز از شاعران خوب انقلاب است که در بزنگاه‌ها بدون هیچ خودنمایی حضور چشمگیری در عرصه های مختلف داشت.


همتی بوشهری معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران و موسوی مدیر امور اجرایی استانداری فارس نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.


شاعرانی همچون غلام‌علی مهدی خوانی از استان فارس، عباس باقری از استان سیستان و بلوچستان و محمد امین الکرخی شاعر عراقی مقیم هلند در مراسم افتتاحیه به شعرخوانی پرداختند.


از مهمانان این مراسم می‌توان به شخصیت‌هایی همچون فاضل نظری، موسی بیدج، احد ده‌بزرگی، محمدعلی مجاهدی و ... اشاره کرد.

نظر بدهید