چاپ سوم برای کتابی که فرجام جریان‌های تاریخی را می‌گوید
شنبه 11 دي 1395

التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ

چاپ سوم برای کتابی که فرجام جریان‌های تاریخی را می‌گوید

کتاب «التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ» نوشته رضا مصطفوی که در بهار امسال روانه بازار نشر شده بود به چاپ سوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ» نوشته رضا مصطفوی که در بهار امسال روانه بازار نشر شده بود، به چاپ سوم رسید.

کتاب «التیام» روایت کوتاه و گویا از تاریخ قرآنی فرزندان حضرت ابراهیم (ع) است که گروه‌هایی از آنان در تاریخ به درجه‌ای از عصیان در برابر خدا رسیدند که مورد لعنت خدا قرار گرفتند. یک دوره این تاریخ از نظر قرآن روایت شده و در این روایات تاریخی برخی خطاهایی را که مورخان تاریخ انبیاء یا تاریخ قرآن با آن‌ها درگیر بودند، گوشزد شده است.

از آن‌جا که تاریخ و عناصر و شرایط آن همواره در حال تکرار است، شاخص‌هایی ارائه شده که از آن شاخص‌ها می‌توان در آینده‌پژوهی هم استفاده کرد. مثلا از پیامبر خدا نقل شده است که هر چه در بنی‌اسرائیل اتفاق افتاده، در امت من نیز اتفاق خواهد افتاد. با استفاده از قواعد و سنن الهی، می‌توان آسیب‌های آینده را شناخت و وقایع گذشته را تحلیل کرد.

این کتاب شامل 10 فصل با عناوینی همچون «پیشگفتار»، «پژوهش تاریخی»، «آفتاب و اشباح»، «هجرت و گسترش»، «کنعان و بنی‌اسحاق»، «عصیان»، «مکه و بنی‌اسماعیل»، «رویارویی دو جریان»، «فرجام‌شناسی حق و باطل» و «الحاق و التیام» است.

در قسمت پایانی کتاب در فصلی با عنوان الحاق و التیام آمده است: حضرت عجل الله تعالی فرجه در نخستین سخنرانی پس از ظهور می‌فرمایند: «...کسی که می‌خواهد موسی و یوشع را بنگرد، اینک منم موسی و یوشع؛ هر کس می‌خواهد عیسی و شمعون را بنگرد، این منم عیسی و شمعون...».

گویی اراده خداوند بر آن است که فرجام جهان را به دست مردی از نسل ابراهیم علیه‌السلام رقم زند که عصاره انبیاء و اولیای بنی‌اسرائیل و بنی‌اسماعیل باشد. این حجت تامه بالغه، دیگر بهانه‌ای در نخواستن و نپسندیدن برای پیروان ادیان ابراهیمی نخواهد داشت. او حجتی است که مسلمان و مسیحی و یهودی بهانه و مانعی برای ایمان به او نخواهند دید. هر چند بهانه نژاد و نسب نزد خدا پذیرفته نیست، اما همین مقدار دل‌مشغولی اصحاب مذاهب نیز با وجود مشترک وارث اوصیاء برطرف شده و این نهایت لطف خداوند به مؤمنان است.

کتاب «التیام؛ فرجام‌شناسی جریان‌های تاریخ» نوشته رضا مصطفوی با قیمت 11هزار تومان در 248 صفحه از سوی انتشارات عهد مانا منتشر شده است.

نظر بدهید