مختارپور: جای آثار زیادی در زمینه فتنه خالی است
شنبه 11 دي 1395

سه کتاب با موضوع «فتنه ۸۸» رونمایی شد

مختارپور: جای آثار زیادی در زمینه فتنه خالی است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از اواخر سال 88، کار تالیف آثار مختلفی درباره فتنه شروع شد و آثار متعددی نیز تاکنون در این زمینه تالیف شده است و البته هنوز هم جای آثار زیادی در این زمینه خالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع فتنه 88 با عناوین «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه 88»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه 88» و «اصلاحات و براندازی نرم» که به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است امروز (چهارشنبه) با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور٬ مهدی رمضانی٬ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و حسن روزی طلب معاون اسناد و کتابخانه‌ مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

*60هزار برگ سند در ارتباط با تحریم‌های ظالمانه رونمایی می‌شود

در ابتدای مراسم رونمایی، محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یوم‌الله 9 دی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی از همان سال 88 عملیات گردآوری و جمع‌آوری اسناد و تاریخ شفاهی قضایای سال 88 را دنبال کرد و از آن موقع تا امروز تقریبا هر سال کتاب‌هایی در این زمینه منتشر کرده است. این مرکز تاکنون 26 جلد کتاب با موضوع فتنه منتشر کرده است. ما طی این سال‌ها دو دوره روزشمار تهیه کرده‌ایم، و درباره نقش انگلیس در فتنه 88 و نقش بهائیت در فتنه 88 نیز کتاب‌هایی نوشته شده است. کتاب «نظریه فتنه» نوشته حجت‌الاسلام حسینیان یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه بود. همچنین اولین کتابی که درباره حماسه 9 دی به چاپ رسید هم توسط این مرکز منتشر شد که 14 دوره چاپ شد.

معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و تدوین تاریخ انقلاب را وظیفه ذاتی خود می‌داند افزود: مرکز اسناد انقلاب اسلامی یک سامانه بررسی اسناد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران از سال 58 آماده کرده است که چیزی حدود پنجاه-شصت هزار برگ سند است و انشاالله در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

*جای آثار زیادی در زمینه فتنه خالی است

همچنین در ادامه این مراسم، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در سخنانی عنوان کرد: از اواخر سال 88، کار تالیف آثار مختلفی درباره فتنه شروع شد و آثار متعددی نیز تاکنون در این زمینه تالیف شده است. این آثار در قالب چند دسته با موضوع ثبت وقایع روزمره، مستندسازی وقایع، تبین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در بصیرت افزایی، روشنگری و مهار فتنه، بررسی ریشه تاریخی فتنه، نقش دشمنان انقلاب در خلق فتنه و تبیین شخصیت‌ها و عناصر سازنده فتنه پرداخته‌اند و البته هنوز هم جای آثار زیادی در این زمینه خالی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با اشاره به کتاب «چهار گفتار» گفت: در این کتاب چهار سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در  22 تیرماه 71 با موضوع درس‌ها وعبرت‌های عاشورا، 19 خرداد 74 با موضوع هدف قیام امام حسین(ع)، 20 خرداد 75 با موضوع تبیین دلایل انحراف جامعه اسلامی 50 سال پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و  18 اردیبهشت 77 با موضوع عبرت‌گرفتن از عاشورا درج شده است. ایشان در گفتار اول این سوال را مطرح می‌کنند که چه اتفاقی رخ می‌دهد که پنجاه سال پس از رحلت پیامبر، نواده پیامبر اکرم(ص) را به شهادت رساندند؟ ایشان در ادامه هشدار می‌دهند وقتی جامعه‌ای که با نیرو و توان و قدرت حضور و درک رسول‌اکرم(ص)، پس از 50 سال به این درجه از انحراف می‌رسد، ممکن است جامعه ما زودتر از آن به این فاجعه نزدیک شود. و در ادامه دو عامل دور شدن از عبادت و یاد خدا و نیز دنباله‌روی از شهوات و دنیاطلبی را عامل این پدیده معرفی می‌کنند.

مختارپور ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی دوم این کتاب عنوان می‌کنند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو نظریه درباره قیام امام حسین(ع) وجود داشت که شامل نظریه حکومت طلبی و نظریه شهادت طلبی می‌شد. ایشان عنوان می‌کنند که هیچ کدام از این دو، هدف قیام نبود بلکه نتیجه آن می‌توانست باشد. ایشان عنوان می‌کنند که هدف از قیام امام حسین(ع) بازگرداندن جامعه به مسیر اصلی خود بود و تکلیف رهبر جامعه در آن زمان همین بود و برایش فرقی نمی‌کرد که در نهایت به شهادت برسد و یا به حکومت. سپس ایشان عنوان می‌کنند که مگر جامعه ما از جامعه صدر اسلام محکم‌تر و قرص‌تر است؟ و تاکید می‌کنند اگر امروز جلوی برخی موضوعات را نگیریم شاید 50 سال بعد ما هم به همان جا برسیم که جامعه اسلامی رسید. ایشان در ادامه خواص را شامل دو بخش باطل و حق معرفی کرده و عنوان می‌کنند خواص جبهه حق نیز دو دسته‌اند. نخست کسانی که می‌توانند در موقع خطر دست از جان و مقام بکشند و دیگری خواصی که اهل مقابله با دنیا و شهرت نیستند و دچار علائقی هستند که رفته رفته توان پشت پا زدن به دنیا را از آنها می‌گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در چهارمین گفتار این کتاب تاکید می‌کنند که جامعه اسلامی به خاطر انحراف خواص و پیروی کورکورانه عوام از آنها به انحراف رسید و تاکید می‌کنند که سوابق، حتی صحابه رسول اکرم(ص)  بودن نیز برای انحراف نداشتن و بی‌بصیرت نشدن کافی نیست.

مختارپور در ادامه با طرح این سوال که «آیا فتنه پایان پذیرفته یا خیر و اساسا آیا فتنه پایان‌پذیر است یا نه؟» گفت: اگر انقلاب اسلامی را یک موجود زنده بدانیم که تحرکت و تاثیرپذیری داخلی و خارجی دارد، همواره با آفت‌هایی درونی و بیرونی مواجه است. انقلاب اسلامی ما با این وصف تا زمانی که زنده و پویا است به خاطر به خطر افتادن منافع سیاسی و اجتماعی مستکبران، با دشمنی آن‌ها روبروست، دشمنی که هرگز نمی‌خوابد و بیدار است. دشمنی او هرگز پایان‌پذیر نیست و کارش نیز چیزی جز طراحی فتنه نیست.

وی تاکید کرد: سرنوشت کشور ما در گرو پیروی مردم از رهبر بزرگ و انقلابی عصر ماست که با افتخار می‌گوید که انقلابی است و از همه خواص نیز انتظار انقلابی بودن دارد. به باور من تا زمانی که یاد حضرت امام(ره)، موج خون شهدا، خلوص و صدق نیت خانواده شهدا وجود دارد و جوانان با بصیرت در جامعه حضور دارند، ما اسیر نقشه دشمن نخواهیم شد و این انقلاب می‌تواند روزهای بهتری را در نسل‌های بعدی خود مشاهده کند.

در انتهای این مراسم با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی و معاون مرکز و محمدحسن روزی‌طلب، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی از سه عنوان کتاب با عناوین «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه 88»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه 88» رونمایی کردند.

 
نظر بدهید