در فتنه سال 88 شعرای انقلاب امتحان خوبی دادند
یکشنبه 12 دي 1395

در فتنه سال 88 شعرای انقلاب امتحان خوبی دادند

رئیس حوزه هنری با تاکید بر اینکه شعرا باید نسبت به پیام‌های حماسه 9 دی حساس بوده و اهتمام داشته باشند، گفت: در ماجرای فتنه سال 88 شعرای انقلاب امتحان خوبی دادند.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون  شعر انقلاب و تحولات آن طی سال‌های اخیر اظهار داشت: شعر انقلاب همواره در کنار مردم بوده و به روشنگری پرداخته است و توجه شعر انقلاب باید در ادامه آن به پیام های حماسه 9 دی یعنی وحدت و بصیرت باشد. که نسبت به دشمن خوش بین نباشیم چرا که دشمن مدام در کمین ماست اینها پیام‌های حماسه 9 دی است که شعر انقلاب باید نسبت به آنها حساس بوده و اهتمام داشته باشد.
رئیس حوزه هنری در پاسخ به این پرسش که شاعران تا چه میزان حق حماسه 9 دی را در آثار خود ادا کرده‌اند تصریح کرد: فکر می‌کنم در ماجرای فتنه سال 88 شعرای انقلاب امتحان خوبی دادند.
وی شعر انقلاب را یکی از موفق ‌ترین موضوعات دانست و توضیح داد: شاعرانقلاب کسی است که به ایام الله توجه داشته باشد و خداوند نیز چنین دستوری داده است. شاعران ما با موضوع پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حوادث دیگر کشور شعر گفته‌اند و امروز نیز در سالگرد یوم الله 9 دی می بینید که چگونه حضور پیدا کرده‌اند و از این واقعه نیز گفته اند. اگر حماسه 9 دی شکل نمی گرفت، ممکن بود امروز سرنوشت سوریه را داشته باشیم.
 
برچسب‌ها: مؤمنی شریف فتنه 88
نظر بدهید