فردا؛ رونمایی از کتاب «همه سیزده‌‌سالگی‌ام» در خبرگزاری تسنیم
یکشنبه 12 دي 1395

فردا؛ رونمایی از کتاب «همه سیزده‌‌سالگی‌ام» در خبرگزاری تسنیم

مراسم رونمایی از کتاب «همه سیزده‌‌سالگی‌ام» به‌قلم گلستان جعفریان با حضور نویسنده و راوی در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ مراسم رونمایی از کتاب «همه سیزده‌‌سالگی‌ام» شامل خاطرات مهدی طحانیان از دوران دفاع مقدس و اسارت در اردوگاه‌های عراق صبح دوشنبه، 13 دی‌ماه ساعت 10 در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

در این مراسم مرتضی سرهنگی،‌ گلستان جعفریان نویسنده کتاب، مهدی طحانیان خاطره‌گو و جواد کاموربخشایش حضور داشته و درباره کتاب سخنرانی خواهند کرد.

مهدی طحانیان کوچک‌ترین اسیر ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود که حضورش اعجاب نیروهای عراقی و رسانه‌های غربی را به‌همراه داشت. مصاحبه‌ای معروف از وی در رسانه‌ها منتشر شد که او تنها به‌شرط رعایت حجاب حاضر به مصاحبه با مجری می‌شود که در نهایت مجری این شرط را می‌پذیرد. «همه سیزده‌سالگی‌ام» عنوان خاطرات او از روزهای جنگ و اسارت است که به‌قلم گلستان جعفریان، نویسنده، نوشته و از سوی سوره مهر منتشر شده است. این اثر دربردارنده خاطرات کوچک‌ترین سرباز امام(ره) در اسارتگاه‌های عراق است؛ روزهایی که مقاومت بسیاری از سربازان ایرانی، زندانبانان را به زانو درآورد.

به‌گفته نویسنده این کتاب، پرداختن به خاطرات طحانیان در قالب فعلی کتاب «همه سیزده‌سالگی‌ام» تلاشی است برای چگونگی و چرایی حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های جنگ. جعفریان تلاش دارد تا خاطرات طحانیان را از زاویه جدیدی روایت کند، از زاویه نگاه یک نوجوان 13ساله که درس و مدرسه را برای التیام دغدغه‌هایش رها می‌کند و به جبهه می‌رود و ... .

 
نظر بدهید