تازه‌ترین مجموعه اشعار مصطفی علی‌پور نقد می‌شود
یکشنبه 10 مرداد 1395

تازه‌ترین مجموعه اشعار مصطفی علی‌پور نقد می‌شود

دو مجموعه شعر جدید سرودۀ مصطفی علی‌پور که از سوی مؤسسۀ شهرستان ادب منتشر شده با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مؤسسۀ شهرستان ادب با همکاری فرهنگسرای اندیشه، نشست نقد و بررسی کتاب‌های «در چهارراه بهارنارنج» و «در پیراهن اردیبهشت» آثار مصطفی علی‌پور را برگزار می‌کند.
نشست نقد و بررسی مجموعه شعرهای «در چهارراه بهارنارنج» و «در پیراهن اردیبهشت» مصطفی علی‌پور با حضور شاعران و صاحب‌نظرانی چون: مرتضی امیری اسفندقه، محمدرضا ترکی و اسماعیل امینی عصر روز یکشنبه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
کتاب‌های «در چهارراه بهارنارنج» و «در پیراهن اردیبهشت» تازه‌ترین مجموعه شعرهای مصطفی علی‌پور، شاعر و منتقد شناخته شدۀ معاصراست که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال توسط انتشارات شهرستان ادب در اختیار علاقه‌مندان حوزۀ شعر و ادبیات قرار گرفت.
بخش اعظمی از این دو مجموعۀ شعر دربردارندۀ شعرهای سپید و نیمایی علی‌پور است و در این میان چند شعر در قالب‌های کلاسیک هم دیده می‌شود. مصطفی علی‌پور از شاعران و منتقدان پرکار چند سال اخیر است که پیش از این مجموعه شعرهایی چون: «ازگلوی کوچک رود»، «هفت بندمویه»، «گزیدۀ ادبیات معاصر57» و «باران انگورهای سوخته» از وی منتشر شده است و در زمینۀ پژوهش ادبی آثاری مانند: «از همدان تا صلیب» (اندیشه‌های سیاسی عین القضات همدانی)، «صوفیان شهید»، «دربارۀ زبان شعر»، «تا صبحدمان» (زیبایی‌شناسی زبان وتصویر شعر نیما)، «ساختار زبان شعر امروز» و «درجست‌وجوی شعر» از وی در بازار کتاب عرضه شده است.
نشست نقد و بررسی کتاب‌های «در چهارراه بهارنارنج» و «در پیراهن اردیبهشت» روز یک‌شنبه دهم مرداد ماه در فرهنگسرای اندیشه به آدرس خیابان شریعتی- پیش از پل سید خندان- پارک اندیشه از ساعت 17 برگزار می‌شود.
 
 
نظر بدهید