«دا» به جمع نرم‌افزارهای جدید پیوست
یکشنبه 10 مرداد 1395

«دا» به جمع نرم‌افزارهای جدید پیوست

مدیر سورۀ مهر الکترونیک از استقبال کتابخوان‌ها از نسخۀ الکترونیک کتاب «دختر شینا» و افزایش تعداد کتاب‌های تولید شده با نرم‌افزار واقعیت افزوده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، امین نادری، مدیر سورۀ مهر الکترونیک، با اشاره به استقبال خوب از کتاب‌های تولید شده در حوزۀ نشر الکترونیک در چهار ماه نخست سال جاری گفت: تاکنون تعداد 750 عنوان کتاب از سورۀ مهر به‌صورت کتاب الکترونیک تولید و عرضه شده است. از ابتدای سال تاکنون کتاب‌هایی مانند «دختر شینا»، «جنگ و صلح»، «هزار و یک شب»، «133 نفر» و «نویسندگی خلاق» جزو پرفروش‌های این بخش از انتشارات بودند.
وی با اشاره به اینکه عرضۀ این کتاب‌ها از طریق سامانه‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، افزود: سامانه‌هایی مانند فراکتاب، چهارخونه، طاقچه، کتاب‌راه، پاتوق کتاب و ... به عرضۀ این آثار می‌پردازند.
مدیر سورۀ مهر الکترونیک همچنین از برنامۀ این واحد برای توسعه تولیدات خود در حوزۀ کتاب‌ با امکانات واقعیت افزوده خبر داد و گفت: تمرکز فعلی سورۀ مهر الکترونیک بر روی تولید کتاب با قابلیت واقعیت افزوده است که برای استفاده در سیستم‌های اندروید و ios طراحی شده‌اند. اولین تجربۀ ما در این حوزه، کتاب «گفت‌وگو با سایه» اثر حبیب احمدزاده بود. در حال حاضر 18 عنوان با ظرفیت این تکنولوژی تولید شده‌اند که این قابلیت را برای مخاطب ایجاد می‌کنند که با استفاده از گوشی‌های همراه یا تبلت، علاوه بر متن، قسمتی از فیلمی که دربارۀ کتاب تهیه شده نیز مشاهده کنند.
نادری یادآور شد: قرار است همۀ کتاب‌های شاخص انتشارات سورۀ مهر با استفاده از این ظرفیت منتشر شود. در حال حاضر کتاب‌هایی مانند «دا»، «نورالدین پسر ایران»، «مهمان صخره‌ها»، «کوچۀ نقاش‌ها»، «شیار 143»، «شنام»، «زندان الرشید»، «آه با شین»، «یلدا» و ... با این قابلیت تولید شده‌اند که مخاطب می‌تواند با قرار دادن گوشی خود روی جلد این آثار، تیزر معرفی کتاب به همراه معرفی اجمالی از اثر از زبان نویسنده را ببیند.
به گفتۀ وی سورۀ مهر الکترونیک قصد دارد قابلیت‌های این آثار را افزایش دهد و قسمت‌هایی از فیلم‌های تولید شده از این کتاب‌ها را نیز در بخش‌هایی از کتاب بگنجاند.
نظر بدهید