تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید انتشارات سوره مهر برگزار شد
چهارشنبه 15 دي 1395

تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید انتشارات سوره مهر برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه محمدحمزه‌زاده و عبدالحمید قره‌داغی با حضور رئیس حوزه هنری و جمعی از مدیران ستادی این نهاد انقلابی و مدیران و کارکنان نشر سوره مهر سه‌شنبه 14 دیماه در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم تودیع محمدحمزه‌زاده و معارفه عبدالحمید قره‌داغی در سمت مدیریت انتشارت سوره مهر همزمان با نشست سالیانه مدیران و کارکنان انتشارات سوره مهر با محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد.

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت و پایداری در بخشی از این مراسم با اشاره به خاطره‌ایی از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 70، اظهار کرد: در آن دوران حضرت آقا پس از مطالعه برخی از آثار ادبیات دفاع مقدس حوزه هنری، فرمودند که این جنگ، یک گنج است و پس از آن دیدار به فکر افتادیم که این ادبیات را به جامعه بشناسانیم. در همین راستا 100 کتاب را به همراه نامه‌هایی برای 100 مدیر و مسئول فرهنگی کشور ارسال کردیم که از بین این 100 مدیر ، تنها 2 نفر جوابمان را دادند که یکی از دفتر آیت الله مهدوی کنی و دیگری از دفتر شهید صیاد شیرازی بود.

وی افزود: در آن دوران، از چنین اتفاقی خوشحال شدیم و متوجه شدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و نمی‌توان بر روی زانو راه رفت.  بعد از حدود 20 سال کار، به کتاب «دا» در حوزه دفاع مقدس و «عزت شاهی» در زمینه انقلاب اسلامی رسیدیم و جامعه فهمید که انقلاب و دفاع مقدس هم ادبیات دارد. این موفقیت به این دلیل بود که برای ما هدف مهم بود.

سرهنگی خاطرنشان کرد: حوزه هنری و نشر سوره مهر نیز نگاه خود را به هدف گره زده است، نه به اشخاص و سمت‌ها. تا زمانی که خود را به هدف گره بزنیم کار می‌کنیم. سوره مهر زیباترین پل را بین حوزه هنری و جامعه ایجاد کرده است و برای آقای قره‌داغی که از این به بعد مدیریت این نشر را به عهده خواهند داشت، آرزوی موفقیت می‌کنم.

فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری نیز با تأکید بر این که سوره مهر نشان مطلوب قابل افتخار است، عنوان کرد: نشر سوره مهر نیز همچون بخشی از پیکره حوزه هنری است و کسی دوست ندارد این پیکره آسیب ببیند. سوره مهر موفقیت‌های زیادی داشته و مدال های زیادی بر گردن آویخته است.

معاون هنری حوزه هنری همچنین گفت: عبدالحمید قره‌داغی مدیر کنونی نشر سوره مهر را نیز از سال‌ها قبل می شناسم و می‌توانم ایشان را انسانی بسیجی معرفی کنم. ایشان تمام وقت و عمر خود را صرف کار کرده است و واژه بسیجی معرف شخصیتشان است.

وی همچنین گفت: سال گذشته قصد چاپ کتاب خود را نداشتم. اما در حیاط حوزه هنری با دو نفر از همکاران نشر سوره مهر مواجه شدم و آن‌ها من را تشویق کردند که کتابی برای چاپ به سوره مهر بسپارم و وقتی این شور و انگیزه را دیدم ترقیب به جمع آوری مجموعه شعرم شدم. اگر کتابی در سوره مهر به موفقیت برسد، مدیران و کارکنان این نشر، این موفقیت را از آن خود نیز می دانند و این به شاعر و نویسنده نیز انگیزه همکاری می دهد.

در این مراسم همچنین حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی نشر سوره مهر از طرف دیگر کارکنان این نشر، متنی خطاب به محمد حمزه‌زاده خواند و از صفات و ویژگی‌های حسنه این مدیر فرهنگی و ادبی گفت.

علیرضا معینی‌بخش مدیر امور مالی حوزه هنری نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل و تقدیر از خدمات و زحمات محمد حمزه‌زاده در نشر سوره مهر، حکم انتصاب عبدالحمید قره‌داغی به سمت مدیریت این نشر به وی اهدا شد.

متن حکم صادر شده از سوی محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری خطاب به عبدالحمید قره‌داغی به شرح زیر است:

«با عنایت به انتخاب جنابعالی از سوی هیأت مدیره محترم، به عنوان مدیرعامل شرکت انتشارات سوره مهر، ضمن تشکر از زحمات جناب آقای حمزه‌زاده که در طول سالیان خدمت در انتشارات سوره مهر با کار جهادی باعث تعالی و جریان‌سازی در حوزه نشر کشور شدند و آرزوی توفیق برای حضرتعالی موارد ذیل مورد انتظار است.


  1. حفظ نقش و تلاش برای ارتقای جایگاه فعلی انتشارات سوره مهر.

  2. برنامه‌ریزی و اقدام برای تحقق چشم‌انداز افق 1400 انتشارات سوره مهر.

  3. تعامل همه جانبه با دفاتر تولید محتوای حوزه هنری به عنوان تأمین کنندگان اصلی محتوا.

  4. تعامل با نویسندگان و پدیدآورندگان کُتب.

  5. توجه به تحولات حوزه نشر و بهره‌گیری از ایده‌های نو برای گسترش بازار.

  6. توسعه فعالیت‌های صورت گرفته در بخش نشر الکترونیک و فضای مجازی.

  7. توسعه فعالیت‌های ترویجی انتشارات که تاکنون نقشی بسزا در ارتقای نام و نشان و اعتبار و بازار این مجموعه داشته است.

  8. ورود به بازارهای بین‌المللی چه از طریق صدور کتاب و نیز حضور در بازارهای فضای مجازی.


یقین دارم با استعانت از پروردگار متعال و به مدد دعای شهیدانی که انتشارات سوره مهر مروج نام و یاد و ارزش‌های متعالی آنهاست، ان‌شاءالله این شرکت مدارج پیشرفت و تکامل را در روند مدیریت جنابعالی طی خواهد کرد.

برایتان از درگاه ایزد منان، توفیق خدمت موثر و سربلندی روزافزون را مسألت دارم.»

 
نظر بدهید