شهدا و خاطرات زندگیشان، مهمان نماز جمعه شدند
یکشنبه 19 دي 1395

شهدا و خاطرات زندگیشان، مهمان نماز جمعه شدند

مجموعه کتاب‌های «اینک شوکران»، خاطراتی زیبا و جذاب از زندگی مشترک با شهدا، برای ارائۀ الگوی سبک زندگی در خانوادۀ ایرانی اسلامی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجموعه کتاب‌های «اینک شوکران» نوشته‌هایی است دربارۀ مردانی که در سال‌های جنگ، زخمی شدند، اما زخم‌هایشان ماند تا سال‌ها بعد از جنگ که محملی شود برای نماندنشان؛ روایت‌هایی کوتاه و جذاب از زندگی مشترک با جانبازان هشت سال دفاع مقدس که در روایت‌های رسمی جنگ کمتر بیان شده است. کتاب‌های «اینک شوکران» از لحظۀ آشنایی همسر شهید، با او شروع می‌شود و با روزهای جنگ و گلوله ادامه می‌یابد، تا به دوران سخت مشکلات بعد از جنگ و تحمل فشارهای ناشی از زخم‌های به جا مانده، می‌رسد. صبر و اعتقاد و عشق زن به همسر، و مجاهدت و پاکبازی و شرافت مرد در هر کدام از داستان‌های کتاب «اینک شوکران» چهرۀ دو قهرمان واقعی را به تصویر می‌کشد. صحنه‌هایی که در این مجموعۀ 5 جلدی از زبان همسران شهدا روایت شده، قطعاً خواننده را تحت تأثیر قرار خواهد داد، صحنه‌هایی تلخ اما آموزنده از زندگی مردان خدا که چنان شیرین روایت شده است که خواننده با تمام وجود، سختی‌ها و زیبایی‌های زندگی آنها را لمس می‌کند.
سختی‌هایی که زندگی با یک جانباز دارد کمتر در تریبون‌های رسمی بیان شده، و عنوان شدن آنها در کتاب‌های «اینک شوکران» سبب شده تا مخاطبان به مطالعۀ کتاب‌های این مجموعه اقبال بیشتری نشان دهند، و گواه این مدعا تجدید چاپ‌های متعدد از این کتاب‌هاست. این اقبال تا جایی بود که سینما نیز نتوانست نسبت به آن بی‌توجه باشد و طی سال‌های پس از انتشار این کتاب‌ها دو فیلم با محوریت دو کتاب از این مجموعۀ اثرگذار، ساخته شد و بر روی پردۀ سینما به نمایش درآمد.
کتاب‌های «اینک شوکران» که هر کدام به صورت مجزا توسط انتشارات روایت فتح، در قطعات کوچک ارائه شده و مطالعۀ آن زمان چندانی از خواننده نمی‌گیرد، شامل خاطراتی زیبا و جذاب از زندگی مشترک با شهداست که ما را بیش از پیش با اخلاق و رفتار این الگوهای ماندگار آشنا می‌سازد. در واقع «اینک شوکران» که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد، بیانگر نوعی سبک زندگی است، سبکی که عجین‌شدن با آن، مشکل و در عین حال بسیار شیرین خواهد بود.
 
نظر بدهید