فعالیت امیرکبیر در حوزۀ جبهه فرهنگی انقلاب بیشتر می‌شود
یکشنبه 19 دي 1395

میرکریمی:

فعالیت امیرکبیر در حوزۀ جبهه فرهنگی انقلاب بیشتر می‌شود

مدیر انتشارات امیرکبیر گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما، انتشار کتاب در حوزۀ جبهه فرهنگی انقلاب است که تقریباً دست انتشارات امیرکبیر، به جز چند کتاب انگشت شمار، از این کتاب‌ها خالی است.

سیدحسن میرکریمی، مدیر انتشارات امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، دربارۀ فعالیت‌های این نشر در ماه‌های اخیر گفت: من تقریباً وارد ششمین ماه مدیریتم بر مجموعه انتشارات امیرکبیر شده‌ام و در این مدت بیشتر مشغول بازسازی ساختار اداری انتشارات بودم که در دوره قبلی دچار مشکل شده و برخی بخش‌ها فعالیت لازم و درخوری نداشتند.
وی افزود: ساختارهای مؤسسه، زمانی که وارد مجموعه شدم در بخش تولید و اداری فاقد انسجام حداکثری بودند، الان علاوه بر ترمیم ساختار اداری انتشارات، هفته‌ای یک بار جلسه شورای فرهنگی داریم. این جلسات برای برنامه ریزی و بررسی تحقق برنامه‌های پیش رو و رساندن انتشارات امیرکبیر به جایگاه واقعی خود به عنوان یک ناشر مطرح در سطح کشور است.
میرکریمی اظهار داشت: در حوزه تولید، مهم‌ترین فعالیتمان باز تولید کتاب‌هایی است که از گذشته، انتشارات امیرکبیر با این کتاب‌ها شناخته می‌شده است و چون بسیاری از این کتاب‌ها چاپ قدیمی دارند به باز تولید و باز ویراستاری نیاز دارند که این مجموعه‌ها با چاپ جدید منتشر می‌شود.
مدیر انتشارات امیرکبیر گفت: البته این کار در دوره مدیریت من شروع نشده است اما در این دوره به آن سرعت دادیم و تاکنون 200 عنوان کتاب از این مجموعه کتاب‌ها با ویرایش جدید منتشر شده است و 150 کتاب دیگر نیز در دست تولید است که فکر می‌کنم تا نمایشگاه کتاب از این تعداد، 50 عنوان آماده و منتشر شود.
وی افزود: از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما انتشار کتاب در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب است که تقریبا دست انتشارات امیرکبیر به جز چند کتاب انگشت شمار از این دست کتاب‌ها خالی است. البته در این حوزه سعی می‌کنیم نه پایمان را در کفش انتشارات سوره مهر کنیم و نه کتاب‌هایمان در حوزه دین، با کتاب‌های نشر بین الملل تداخل داشته باشد.
میرکریمی گفت: همان طور که گفتم کتاب‌هایی در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جسته و گریخته در انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شده اما به صورت یک جریان و یک خط تولید وجود نداشته اما از آنجا که این مهم، ‌یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است، با جدیت آن را دنبال می‌کنیم و امیدوارم خروجی این کارها را بتوانید از تابستان سال 96 ببینید.
وی افزود: در این مدت هم تمام تلاشمان را انجام دادیم تا کتاب‌هایی را که مدت‌ها در انتشارات امیرکبیر معطل نشر بودند، منتشر کنیم که می‌توانم در این راستا به 36 عنوان کتاب کودک بخش شکوفه اشاره کنم که یک سال و نیم معطل نشر بود و اکنون منتشر شده است.
مدیر انتشارات امیرکبیر اظهار داشت: با این وجود سرعت تولید کتاب‌ها را کاهش نداده‌ایم و در همین مدت نسبت به سال گذشته با 20-30 درصد افزایش تعداد کتاب‌ها مواجه هستیم و بیش از 300 عنوان کتاب منتشر شده است.
نظر بدهید