آثار اعتقاد به امام زمان علیه‌السلام
دوشنبه 20 دي 1395

آثار اعتقاد به امام زمان علیه‌السلام

این کتاب مهم‌ترین کتاب در مبانی اعتقادی مهدویت است که در این مجموعه آمده است و مطالعۀ آن برای هر منتظری بسیار لازم است. پیش از آن‌که به بحث در اصل مهدویت پرداخته شود، لازم است بدانیم که اصولاً جایگاه این بحث در اعتقادات شیعی کجا است؟
آیا اعتقاد به ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام و آشنایی و معرفت به آن حضرت و انتظار ظهور آن حضرت و توجه و توسل به آن حضرت ضرورت دینی دارد یا اینکه مسلمانی بدون آن نیز امکان‌پذیر است! اگرنه به چه علت؟
اساساً رابطۀ ایمان و ولایت اهل‌بیت چیست؟ تفاوت اسلام باایمان در چه چیز است؟ آیا ایمان به ولایت اهل‌بیت در سایر ادیان نیز مطرح بوده؟ بشارت و هشدار اساسی به محبین اهل‌بیت چه چیز است و تکلیف گناهکارانی که محب اهل‌بیت هستند چه خواهد شد و بسیاری از مبانی اعتقادی دیگر.
اصولاً تا انسان به اهمیت چیزی پی نبرد، به آن دل نمی­دهد و برای آن همت نمی­گمارد و آن‌طور که شایسته است به آن ارج نمی­گذارد. این کتاب بسیار ارزشمند در 14 فصل مهم‌ترین مبانی اعتقادی شیعه در این زمینه در عین اختصار و سادگی و روانی، درنهایت اتقان، مستدل به دلایل عقلانی و مستند به آیات و روایات تبیین ساخته است.
گزیده‌ای از فهرست کتاب:
1. پایه اصلی دین؛ 2. شرط ایمان؛ 3. توحید عملی؛ 4. بندگی خداوند؛ 5. شرط قبول اعمال؛ 6. در عوالم و ادیان قبل؛ 7. برترین راه تقرب به خداوند؛ 8. تنها راه نجات؛ 9. شرط لازم برای مغفرت حق؛ 10. هدایت الهی.
برچسب‌ها:
نظر بدهید