نمازجمعه‌ها کمک‌ حال کتاب‌ها
یکشنبه 10 مرداد 1395

زیر بازارچۀ کتاب/ هفتۀ اول مرداد ۹۵

نمازجمعه‌ها کمک‌ حال کتاب‌ها

کتابی که هفتۀ گذشته از طریق تریبون‌های نماز جمعه به نمازگزاران معرفی شده بود این هفته در جمع پرفروش‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که روایتی از زندگی سردار حاج احمد متوسلیان است این روزها بر سردر سینماهای کشور قرار دارد و همین مسئله سبب شده که مخاطبان به کتاب‌های مرتبط با این سردار بی‌نشان دوران دفاع مقدس توجه نشان دهند.
کتاب‌هایی که از سوی ناشران مختلف از جمله روایت فتح با محوریت این شخصیت تولید شده از سوی مخاطبان و خوانندگان مورد اقبال قرار گرفته و نشان می‌دهد این فیلم در نوع خود ترغیب کنندۀ مخاطبان برای شناخت بیشتر حاج‌احمد متوسلیان بوده است.
هفتۀ اول مرداد 95 در حالی به پایان رسید که تغییری در ترکیب کتاب‌های پرفروش شاهد نبودیم و همچنان شاهد یکه‌تازی کتاب چهارم مسابقۀ «کتاب‌وزندگی» بودیم. کتابی که با اقبال خوبی از سوی خوانندگان روبه‌رو شده و علاوه بر آن باید تولید تیزر سینمایی و پخش آن از تلویزیون را نیز دلیل دیگری بر موفق شدن این کتاب برشمرد.



















ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رؤیای نیمه‌شب
پرفروش دوم شهر ضرب‌المثل‌ها
پرفروش سوم کتاب - سلام بر ابراهیم

یکی از نکات جالب توجه در پرفروش‌های هفتۀ گذشته حضور کتاب «سلام بر ابراهیم» در جمع کتاب‌های پرفروش بود. این درحالی است که این کتاب هفتۀ گذشته در نماز جمعه‌های سراسر کشور به نمازگزاران معرفی شده و همین یکی از دلایل پرفروش شدن این کتاب شده است. طرح معرفی کتاب در نماز جمعه‌ها از جمله طرح‌هایی است که مدتی است از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری ستاد نماز جمعه اجرا می‌شود و به صورت هماهنگ هر هفته یک کتاب به نمازگزاران سراسر کشور معرفی می‌شود.
یکی از کتاب‌هایی که پرفروش بودن آن در هفتۀ گذشته جالب توجه بود کتاب «بر مدار عشق»، اشعار مرحوم محمدرضا آقاسی بود که به تازگی از سوی نشر نارگل پس از چهار سال تجدید چاپ شده است. از این رو نشان می‌دهد مطالبه در میان اهالی کتاب برای اشعار این شاعر آیینی وجود داشته و اکنون با انتشار مجدد اشعار آقاسی مورد اقبال قرار گرفته است.



















ردیف عنوان نویسنده
نویسندۀ اول مظفر سالاری
نویسندۀ دوم غلامرضا حیدری ابهری
نویسندۀ سوم فاضل نظری - جوجو مویز

پرفروش شدن کتاب‌هایی که در پویش‌ها و مسابقات کتاب‌خوانی به جامعه پیشنهاد می‌شود حاکی از آن است که مخاطبان به این توصیه اعتماد بیشتری دارند و همین سبب می‌شود که این کتاب‌ها در جمع پرفروش‌ها قرار بگیرد. این مسئله دربردارندۀ این پیام است که اگر اهالی فرهنگ در معرفی کتاب اهتمام جدی داشته باشند اثرات بهتری به ناشران و مؤلفان خواهد رسید.
ناشران پرفروش در هفتۀ اول مرداد تابعی از کتاب‌های پرفروش هستند و همین نیز گواهی بر سخنی است که بالاتر مورد اشاره قرار گرفت.



















ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتابستان معرفت
ناشر دوم سورۀ مهر
ناشر سوم دفتر نشر معارف

 
نظر بدهید