«تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟» منتشر شد
سه شنبه 12 مرداد 1395

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟

«تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟» منتشر شد

کتاب «تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟» نوشتۀ علی تقوی(عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان) و سیدحسین سیادتیان آرانی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نویسندگان کتاب «تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟»، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را با بهره‌گیری از نگاه نقادانۀ علم روانشناسی و دین به تفاوت بین جنسیت زن و مرد مورد بررسی قرار داده‌اند. ابتدا تفاوت‌های میان زن و مرد در امور آموزشی و یادگیری، تبلیغات، الگوهای استفاده از اینترنت، سوء مصرف مواد، محیط کار و... با دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. سپس تفکیک جنسیتی در دانشگاه واکاوی شده و پیشینۀ تاریخی اندیشۀ اختلاط دو جنس در آموزش بررسی شده است. در ادامه نظر موافقان و مخالفان تفکیک جنسیتی مطرح شده است.
نویسندگان در بخش دوم کتاب، تفکیک جنسیتی از نگاه شرع را به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. حقوق زن، مؤلفه‌های تأثیرگذار بر اختلاط، پیامدهای اختلاط، احکام اختلاط و... در این بخش مطرح شده است.
چاپ اول کتاب «تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها؛ آری یا نه؟» در 176 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است.
نظر بدهید