اصول اعتقادات در چهل درس
چهارشنبه 22 دي 1395

اصول اعتقادات در چهل درس

اعتقادات ارزشمند‌ترین علم قابل‌پیگیری از اوایل نوجوانی و جوانی است و در این مقوله ما قصد داریم یکی از آثار ارزشمند این حوزه را به شما عرضه نماییم. اثر حاضر یعنی «اصول اعتقادات در چهل درس»، یک دوره کلیات اصول دین، توحید، نبوت، امامت، عدل و معاد است. این کتاب از معدود کتاب‌هایی است که با زبانی ساده و قابل‌فهم و به‌دوراز تکلف و پیچیدگی مسائل اعتقادی، درصدد تبیین مسائل عقیدتی برآمده است. مؤلف در حدود بیست سال تدریس در حوزه‌های عقیدتی و تحقیق در کتاب‌های کلامی، به جمع و گردآوری این اثر نائل شده تا بتواند اثری مناسب برای اولین سطح اعتقادات در حوزه‌های علمیه شیعه باشد.
قالب این تألیف در چهل درس به‌طور مجزا و تفکیک‌شده و طرح پرسشنامه‌های متناسب با هر درس در پایان آن است که این اثر را از بین کتاب‌های هم‌ردیف خود ممتاز کرده است تا این کتاب بتواند درس‌نامه‌ای برای سطح ابتدایی و اولین آموزش اعتقادات شیعه گردد. درس‌های این کتاب در عین سادگی زبان همراه با استدلال‌های عقلی و تبیین روایات است که در نتیجه برای سطح عمومی جامعه که می‌خواهند در اعتقاد خود از تقلید به تحقیقی ابتدایی رسند، بسیار مناسب و کافی است. مؤلف در این اثر به شکل تفصیلی به تبیین اصول اعتقادی شیعه پرداخته و به‌دوراز هرگونه تکلف و در عین حال با بیانی متقن و علمی مخاطب خود را در فضای جذاب اعتقادات حقه وارد می‌نماید.
از تجربه‌های کتاب استاد قائمی این بوده است که در دوره‌های مختلف تبلیغی و ترویجی مسائل اعتقادی در مناطق مختلف، این اثر همچون رودی روان و آرام، راهگشایی برای تبیین مسائل پیچیده اعتقادی برای نسل جوان و بخصوص نوجوان کشور بوده است. فلذا می‌توان گفت که این کتاب را به‌عنوان اولین گام‌های تربیت فکری نوجوانان و جوانان به ایشان پیشنهاد داده و امید استفاده بهینه از مطالب پربار آن را داریم.
برچسب‌ها:
نظر بدهید