سیدهاشم حسینی با سه رمان جدید در راه نشر
سه شنبه 12 مرداد 1395

سیدهاشم حسینی با سه رمان جدید در راه نشر

«دخترکوهستان»، «بود و نبود» و «گربۀ پایتخت» سه رمان از سیدهاشم حسینی است که در انتشارات سورۀ مهر مراحل آماده سازی را سپری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سورۀ مهر، حسینی دربارۀ این آثار گفت: «دختر کوهستان» و «بود و نبود» رمان‌های تاریخی هستند اما رمان «گربۀ پایتخت» را باید یک اثر اجتماعی بدانیم که فضای زندگی شهری امروز را برای مخاطب امروز ترسیم کرده است.
وی ادامه داد: با چاپ این سه اثر و رمانی که در انتشارات دیگری در دست چاپ دارم قریب به پانزده رمان و داستان از من تاکنون منتشر شده و خواهد شد.
این نویسنده همچنین دربارۀ محتوای این سه کتاب اظهار داشت: در رمان«دختر کوهستان» با روایت داستانی، نگاهی گذرا به جدایی قفقاز در عهدنامه‌های ترکمانچای و گلستان پرداخته‌ام و حوادث پیرامون آن تا انقلاب 1917 بلشویکی و جنگ‌های ارتش سرخ و سفید روسیه را در رمان قید کرده‌ام.
حسینی افزود: در رمان «بود و نابود»، موضوع  آن دربارۀ زندگی یک ساواکی است که در بحبوحۀ انقلاب دچار مشکلاتی می‌شود، همچنین در رمان «گربۀ پایتخت» که به آن علاقه‌مند هم هستم  از طریق «دنیای گربه‌ها» به زبان طنز مسایل و مشکلات انسان امروزی در مواجه شدن با زندگی شهری بازگو شده است.
گفتنی است سورۀ مهر تاکنون آثاری چون «اشک آخر»، «گلسنگ»،«زخم و افغان»، «قسمت دوم» و... را از سیدهاشم حسینی منتشر ساخته است.
 
نظر بدهید