کتاب «نقش دین در زندگی بشر» منتشر شد
چهارشنبه 13 مرداد 1395

نقش دین در زندگی بشر

کتاب «نقش دین در زندگی بشر» منتشر شد

کتاب «نقش دین در زندگی بشر» نوشته آیت‌الله محمدمهدی آصفی بههمت سیدمهدی نوری کیذقانی و ریحانه پورشجاعی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «نقش دین در زندگی بشر» که ترجمۀ «دور الدین فی حیات الانسان» آیت‌الله آصفی است، در دو بخش تدوین شده: دیدگاه‌های مختلف نسبت به دین (که در آن دین به‌ عنوان یک پدیده متافیزیکی و تئوری‌های جهل، ترس و فطرت بررسی می‌شود) و نقش دین در زندگی بشر.
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «در فصل نخست، حقیقی بودن اعتقاد به دین، به‌ عنوان پدیده ‌ای متافیزیکی مورد پرسش واقع ‌شده است. آیا دین از فطرت انسان سرچشمه می‌ گیرد و یا از هستی او و یا این‌که منشأ دین، شرایط ویژه و خاص زندگی اوست؟ آیا دین همان ایمان، به معنای واقعی کلمه است که شامل هیچ شک و ردی نمی‌شود و یا این‌که دین، توهمی‌ است که انسان در شرایط خاصی از زندگی با آن روبرو می‌‌شود، اما با تغییر شرایط روانی و فکری از بین می‌‌رود؟ آیا انسان در اعماق وجودش واقعاً به جهان غیب ایمان دارد و یا این‌که چنین اعتقادی، صرفاً توهمی‌ است که در مرحله‌ ای از مراحل زندگی بر انسان عارض می‌‌شود؟
در فصل دوم به‌ دور از واقعیت متافیزیکی دین و ارتباط آن با خدا و یا ضرورت وجود دین برای هماهنگ شدن زندگی و علایق انسان و فراهم شدن فرصتی برای رشد و تکامل او، به پرسش درباره نقش دین به ‌عنوان یک پدیده متافیزیکی در زندگی بشر و تأثیر آن بر رفتار و اندیشه انسان پرداخته‌ شده است.»
چاپ اول «نقش دین در زندگی بشر» در 136 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 5000 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر ‏‌شد. آیت‌الله آصفی (1316ـ1394ش)، عالم مجاهد و متفکری نواندیش بود که در فقه، اصول، تفسیر و فلسفه و برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی صاحب نظر و دارای تألیفات بود و سالها به عنوان «نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی‌در نجف اشرف» و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام وظیفه می‌کرد. نشر معارف به زودی دو کتاب «درنگی با شیخ براک» و «عشق الهی در نیایش‌های اهل بیت(ع)» را ترجمه و منتشر می‌کند.
***برای تهیه این کتاب «نقش دین در زندگی بشر»  و دیگر آثار دفتر نشر معارف می‌‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب اقدام کرد.
نظر بدهید