داستان درخت‌ها و پرنده در کتاب جدید مهدیه نظری
شنبه 25 دي 1395

چند خبر کوتاه از کانون

داستان درخت‌ها و پرنده در کتاب جدید مهدیه نظری

نوجوانان می‌توانند ۱۸ شعر از مهدیه نظری را در کتاب «درخت‌ها برای تو، پرنده‌ها برای من» بخوانند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، «شنیدن تو»، «خاطره»، «دوباره دوست می‌دارمت»، «راز رهایی»، «شادمانگی»، «نغمه‌های بی‌قرار»، «زنگ‌ها» عنوان برخی از شعرهای مهدیه نظری است که در طرح «شعر نوجوان امروز» به چاپ رسیده است.
در شعر دوباره دوست دارمت می‌خوانیم: «دوباره دوست دارمت/ ولی نه مثل قبل/ کمی عجیب/ کمی به تو شبیه‌تر: صمیمی و نجیب/ دوباره دوست دارمت/ به لهجه‌ی زلال ابرهای شاد/ به لحن باد، به طعم کال سیب...»
این اثر به قیمت 3هزار و 200 تومان  و در 36 صفحه منتشر شده است و تصویرگری آن را نرجس محمدی بر عهده داشته است.
علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «درخت‌ها برای تو، پرنده‌ها برای من» را از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
ماجرای «گربه و پلنگ» بار دیگر کتاب شد
به‌تازگی سه اثر داستانی- آموزشی از محمدهادی محمدی برای گروه سنی ب و ج (6 تا 12 سال) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است.
این سه کتاب که پیش از این در دهه‌ی هفتاد منتشر شده بودند این روزها بار دیگر به بازار کتاب راه یافته‌اند.
محمدهادی محمدی که آثار متعددی را برای کودکان به انتشار رسانده است با زبانی ساده و روان داستان‌هایی از حیوانات و انسان‌ها را نقل می‌کند. این داستان‌ها که برخی از آنان جنبه‌ای افسانه‌ای دارند به آموزش مفاهیم زندگی به کودکان می‌پردازند.
محمدی که سال گذشته موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی شده است در این کتاب‌ها نیز با نگاهی ویژه به مخاطبان خود و موضوع‌های داستانی پرداخته است و برای مخاطبان کم سن و سال خود چالش‌هایی را ایجاد کرده است.
در بخشی از کتاب گربه و پلنگ می‌خوانیم: در جنگلی دور افتاده، پلنگ پیری زندگی می‌کرد که بزرگ قبیله پلنگ‌ها بود. این پلنگ پیر که دیگر نابینا شده بود و با چوب‌دستی راه می‌رفت، افسانه‌های زیادی بلد بود. در شب‌های بلند پاییز و زمستان، کار پلنگ پیر این بود که کنار آتش بنشیند و برای پلنگ‌های جوان قصه و افسانه تعریف کند.
براساس این گزارش «گربه و پلنگ»، «خاله ستاره و بزغاله» و «جان شما کجاست؟» که از آثار موفق کانون بوده‌اند این روزها بار دیگر در کتاب‌فروشی‌های کانون در سراسر کشور عرضه شده‌اند.
پنجاه و هفتمین نشست ترویج خواندن برگزار می‌شود
بر اساس این گزارش کتابخانه‌ مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوشنبه 27 دی پذیرای نویسندگان، مربیان، پژوهش‌گران و کتابداران است.
این کتابخانه هر ماه با حضور صاحب‌نظران عرصه ادبیات کودک و نوجوان موضوع «ترویج خواندن» و راهکارهای آن را به بحث می‌گذارد. شرکت کنندگان نیز در ادامه به طرح سوال‌ها و مسایل خود می‌پردازند.
نشست این ماه هم با عنوان «کتاب‌های مناسب برای کتابخانه‌‌های کودکان نوجوانان» از ساعت 15 تا 17 روز 27 دی برگزار خواهد شد.
این کتابخانه در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک 24، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.
 
نظر بدهید