کتاب «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» منتشر شد
یکشنبه 26 دي 1395

تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت

کتاب «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» منتشر شد

کتاب «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» اثر حجت‌الاسلام غلامی از سوی نشر سدید منتشر شد.

 
به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» اثر حجت الاسلام رضا غلامی توسط نشر سدید (انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام) و به اهتمام مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.
در این کتاب تلاش شده در سیری منطقی مبانی اسلامی «اسلام و پیشرفت» را بسط داده و به سطح کاربرد نزدیک کند. چاپ اول این کتاب در 208 صفحه و به قیمت 12 هزار تومان در زمستان 95 منتشر شده است.
در پشت جلد این اثر آمده است: «با استقرار حکومت الهی ولایت فقیه در ایران اسلامی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شعار سلبی نه شرقی و نه غربی؛ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله فرصتی ویژه برای تحقق پیدا کرد؛ فرصتی که از بعد از حکومت نبوی همۀ ائمه علیهم السلام در «مبارزۀ حاد سیاسی» در پی تحقق آن بودند.
پس از تثبیت نسبی نظام اسلامی و پشت سرگذاشتن گردنه‌های خطرناک و دشمنی‌های بی‌سابقه در عرصه‌های مهم نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، حال نوبت به بسط نظریه‌های ایجابی انقلاب اسلامی برای اداره حکومت است. موضوع راهبردی «اسلام و پیشرفت» در شرایط زمانی که انقلاب اسلامی مرحلۀ تثبیت نظام را پشت سر گذاشته و وارد عرصه «دولت اسلامی» و «کشور اسلامی» شده است، بیش از پیش بر اهمیتش افزوده است. موضوعی که با درایت امام و رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بدان اهتمام ورزیده شد و نام‌گذاری دهۀ چهارم به نام دهۀ «پیشرفت و عدالت»، شاهدی بر مدعای ماست.»
برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های 02166485850، 02166486120 و 09109805055 تماس حاصل فرمائید.
 
نظر بدهید