سی‎و سومین چاپ «سیزده ساله‌ها» منتشر شد
شنبه 16 مرداد 1395

سیزده ساله‌ها

سی‎و سومین چاپ «سیزده ساله‌ها» منتشر شد

چاپ سی و سوم کتاب «سیزده ساله‌ها» به قلم حجت‌الاسلام هادی شیرازی حاوی خاطراتی از شهدای نوجوان هشت سال دفاع مقدس از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری دانشجو، کتاب «سیزده ساله‌ها» با موضوع خاطراتی از رزمندگان نوجوان توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ سی و سوم رسید.
«سیزده ساله‌ها»؛ حکایتی است از نبرد و حماسه‌آفرینی نوجوانانی که هنوز طعم تکلیف را نچشیده بودند؛ ولی به بهترین نحو، تکلیف خود را ادا کردند و بلوغشان با رسیدن به شهادت بود؛ بلوغ خونین. «سیزده ساله‌ها»؛ روایتی است از حضور قاسم‌های خمینی کبیر، بزرگمردانی که به جایی رسیدند که رهبرشان آنان را رهبر نامید.
کتاب «سیزده ساله‌ها» تقدیم شده به تمامی قهرمانان و نوجوانانی که در هشت سال دفاع مقدس به بلوغی خونین دست یافتند، مخصوصاً شهیدان نوجوانی که سال‏ها، گمنام، در کربلای ایران مدفون بوده‌اند. شهید سعید طوقانی، شهید ابراهیم تباشیر، شهید کاظم حیدری حبیبی، شهید محمد تشانی، شهید خلیل درویشی، شهید بهنام محمدی، مهرداد عزیزالهی و شهید غلامعلی عبداللهی.
سربازهای سیزده سالۀ خمینی کبیر به قاسم‌بن‌الحسن اقتدا کردند؛ آن‌جا که «مرحمت بالازاده» نوجوان سیزده سالۀ اردبیلی خود را به تهران می‌رساند و در جلوی دفتر ریاست جمهوری انتظار رئیس جمهور را می‌کشد تا خواسته‌اش را به ایشان بگوید. خواستۀ او اینست که آقا! خواهش می‌کنم به روحانیون و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) را نخوانند! آقا با تعجب پرسیدند: چرا فرزندم؟ و مرحمت که حالا دیگر گریه امانش نمی‌داد؛ با کلماتی بریده بریده گفت: حضرت قاسم (ع) هم مثل من 13 ساله بود که امام حسین (ع) به او اجازه میدان دادند، ولی فرمانده سپاه اردبیل، اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم و «مرحمت» نیز چون «قاسم (ع)» با پشتکار، اجازه نبرد را گرفت.
این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی و با همکاری مرکز پژوهش‌های بنیاد شهید شیرازی توسط حجت‌الاسلام هادی شیرازی در قطع رقعی دارای 264 صفحه و با قیمت 11هزار تومان برای سی و سومین بار منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» مراجعه کنند.
نظر بدهید