ترجمه تقریظ‌های مقام معظم رهبری به زبان عربی
یکشنبه 03 بهمن 1395

ترجمه تقریظ‌های مقام معظم رهبری به زبان عربی

کتاب «نسیم سبز خاطره‌ها» دربردارنده معرفی اجمالی از تعدادی از عناوین شاخص دفاع مقدس و تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر این آثار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «نسیم سبز خاطره‌ها» که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، دربردارنده معرفی اجمالی از تعدادی از کتاب‌های شاخص حوزه ادبیات دفاع مقدس به همراه تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر این آثار است. این اثر به تازگی از سوی یک گروه خودجوش مردمی به زبان عربی برگردانده شده و به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس و از کارشناسان حوزه خاطره‌نویسی، قرار است به زودی چاپ و در کشورهای عربی‌زبان منطقه توزیع شود.
نگارش تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب از سال 1370 آغاز شده و تاکنون یادداشت‌های متعددی به خط ایشان بر کتاب‌های دفاع مقدس منتشر شده است. در کتاب «نسیم سبز خاطره‌ها» علاوه بر معرفی هر یک از این آثار، گزیده‌ای از کتاب و دست‌خط رهبر فرزانه انقلاب نیز منعکس شده است. همچنین گردآورنده در این کتاب سعی کرده چند نکته اساسی را مورد توجه قرار بدهد؛ نخست نظرگاه مقام معظم رهبری به دفاع مقدس، دوم اهمیت این فرهنگ در حفظ ارزش‌ها و صدور انقلاب و سوم اینکه با توجه به نگاه مقام معظم رهبری، تقریظ‌ها به‌ گونه‌ای انتخاب شده‌اند تا کتاب‌هایی مورد توجه قرار بگیرند که وقتی مخاطبان آنها را مطالعه ‌کنند، گرایششان به مسئله مطالعه، به ویژه خواندن کتاب‌های دفاع مقدس افزون‌تر شود.
در مقدمه این کتاب به قلم حجت‌الاسلام شیرازی می‌خوانیم: «آشنایی بیشتر مردم با تقریظ‌های مقام معظم رهبری و شناخت اجمالی کتاب‌های مورد نظر معظم له می‌تواند کمکی در این مسیر باشد. از این رو حقیر بر آن شدم تا با انجام این فریضه سهم کوچکی از کار را بر دوش گیرم؛ شاید شهدای جنگ و ایثارگران آن عرصه، در قیامت دستم را بگیرند و مرادم نیز یک دعا برای عاقبت به خیری من بکنند.
جنگ یک گنج است. با خواندن کتاب‌هایی که در این مجموعه معرفی شده‌اند، نمونه‌هایی از گنج جنگ را بشناسید. کتاب‌هایی که اگر در دستمان قرار گیرند و مشغول مطالعه آنها بشویم تا پایان آن بدون خستگی پیش می‌رویم و مشتاق خواندن کتاب‌های بعدی از این سری می‌شویم. تجربه این را نشان داده است. صدها یار همراه در این تجربه با من بوده‌اند. شما نیز می‌توانید تجربه کنید...».
 
نظر بدهید