ارائۀ کتاب‌هایی از انتشارات سورۀ مهر و نیستان در نمایشگاه کتاب مسکو
شنبه 16 مرداد 1395

ارائۀ کتاب‌هایی از انتشارات سورۀ مهر و نیستان در نمایشگاه کتاب مسکو

ده جلد از مجموعۀ شکرستان متعلق به انتشارات سورۀ مهر، چهار اثر از انتشارات کتاب نیستان کتبی است که ترجمه شده است و در نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، به نقل از خبرگزاری فارس، ترجمه، ویراستاری و طراحی تعدادی از کتب فارسی به زبان روسی آماده شده که از سوی انتشارات صدرای مسکو چاپ و در نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ده جلد از مجموعۀ شکرستان متعلق به انتشارات سورۀ مهر، جلد شاهنامه نوشتۀ محمدرضا یوسفی از نشر خانۀ ادبیات و چهار اثر نیز از انتشارات کتاب نیستان که 2 کتاب از سیدمهدی شجاعی و دو کتاب از سیدعلی شجاعی است، کتبی است که ترجمه شده است.
این گزارش می‌افزاید این کتب آماده چاپ است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از هفدهم تا بیست و یکم شهریور (7 تا 11 سپتامبر) رونمایی و عرضه شود.
انتشار این کتاب‌ها در مدت شش ماه از ابتدای عقد تفاهم‌نامه میان ناشر ایرانی و طرف روسی تا ترجمه و دریافت مجوزهای انتشار در روسیه زمان برده که با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و توسط انتشارات صدرای مسکو چاپ و منتشر می‌شود.
بر اساس این گزارش دوکتاب از سه‌گانه «فلسفه برای کودکان» نوشتۀ سیدعلی شجاعی به نام‌های «احتیاط خطر حمله موش‌ها و دیگران» و «اگر آدم برفی‌ها آب نشوند» و کتاب‌های «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم» و  «با خدا سخن گفتن» به قلم سیدمهدی شجاعی، در مجموع چهار کتابی است که از انتشارات کتاب نیستان به زبان روسی ترجمه شده است.
مترجمین این کتب اغلب اساتید روسی که مدرس زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه هستند بوده، ترجمه این کتب به افراد مختلفی سپرده شده است.
این خبر می‌افزاید، طی تفاهم نامه‌ای که با حوزۀ هنری و انتشارات سورۀ مهر میان این ناشر روسی برقرار شده، بنا است یک سری کارهای مشترک در زمینۀ ادبیات دفاع مقدس، ادبیات انقلاب، ادبیات کودک و... به زبان روسی صورت بگیرد.
همچنین یک مجموعۀ پنج جلدی از سورۀ مهر ترجمه شده که در نمایشگاه ماه نوامبر مسکو با عنوان «نان فیکشن مسکو» رونمایی خواهد شد که با موضوع ادبیات کلاسیک برای نوجوان‌ها منتشر خواهد شد. «بوستان»، «گلستان»، «مثنوی»، «کلیله و دمنه» و «قصه‌های هزار و یک شب» عناوین این پنج جلد است.
انتشارات صدرای مسکو تحت نظارت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه از سال 2010 با هدف تولید و ترجمه منابع اسلامی به زبان‌ روسی در مسکو آغاز به کار کرد و تا کنون قریب به 170 عنوان کتاب با موضوعات؛ فلسفه و عرفان اسلامی، شرق شناسی، زن‌ و خانواده، علوم قرآن، رمان و ادبیات داستانی و همچنین ادبیات کودک، منتشر کرده است.
 
نظر بدهید