کتاب «محمد، مسیح کردستان» به کتابفروشی‌ها رسید
سه شنبه 05 بهمن 1395

کتاب «محمد، مسیح کردستان» به کتابفروشی‌ها رسید

روایتی کامل از زندگی شهید محمد بروجردی به قلم نصرت‌الله محمودزاده از سوی انتشارات روایت فتح در کتاب «محمد، مسیح کردستان» منتشر شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، انتشارات روایت فتح کتاب «محمد، مسیح کردستان» را منتشر و روانه بازار کرد.
نصرت الله محمودزاده نویسنده کتاب، این اثر را در قالب زندگینامه داستانی در 712 صفحه به نگارش در آورده است. این کتاب کامل ترین کتاب در طول سال های گذشته درباره ابعاد زندگی شهید بروجردی است که به ابعاد مختلف جنگ در کردستان و چگونگی پرورش افراد شاخص دفاع مقدس توسط شهید بروجردی می پردازد. این کتاب می کوشد به نحوه مبارزات قبل از انقلاب شهید بروجردی و مبارزه با کومله‌ها و دموکرات‌ها و نحوه جای گرفتن شخصیت شهید بروجردی در قلب مردم کُرد بپردازد.
فرماندهان شهیدی چون صیاد شیرازی، متوسلیان، همت، ناصر کاظمی و کاوه برخی از چهره‌های شاخصی هستند که از آن‌ها در کتاب «محمد، مسیح کردستان» سخن رفته است.
نویسنده در مقدمه کتاب درباره مراحل تحقیق و نگارش این اثر ارزشمند می نویسد: «از شهید بروجردی دست نوشته و نوار صوتی بسیار اندکی به جای مانده و این امر عاملی شد که تحقیقات میدانی به صورت گسترده انجام شود. منابعی که در فصل پایانی کتاب آمده است. انجام نزدیک به پانصد و پنجاه ساعت مصاحبه مفید با شصت نفر توسط اینجانب، نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت بود. بسیاری از مصاحبه شوندگان به دلیل مسئولیتی که داشتند، تنظیم زمان ملاقات بسیار وقت گیر و مشکل بود. به گونه ای که برای انجام یک مصاحبه مدت ها وقت گذاشته شد. اهمیت بعضی از مصاحبه ها به حدی بود که ارزش تحمل این انتظار را داشت؛ بخصوص وقتی لازم بود سیر تفکرات شهید بروجردی از نگاه چند نفر دنبال می شد. این سرمایه گذاری در مرحله تحقیق موجب شد تمام زوایای زندگی شهید بروجردی در کتاب آورده شود. مطالعه بیش از 64 جلد کتاب، مجلات، دست نوشته و نشریات در 15000 صفحه و فیش برداری از 3000 صفحه نوار پیاده شده از مصاحبه های انجام شده با بیش از صد نفر که در آرشیو کنگره بزرگداشت سرداران شهید استان تهران ثبت شد، از دیگر اقدامات مرحله تحقیق بود. کشف نقاط مبهم و مهم زندگی شهید بروجردی نیازمند فضای مناسبی بود که لازم دانستم این مرحله سخت را طی هفده سال با رغبت پشت سر بگذارم تا باورتان شود تمام مراحل این زندگی‌نامه چیزی جز واقعیت نیست.»
گفتنی است شهید بروجردی از فرماندهان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود که توانست با حُسن برخورد و ابتکار عمل‌هایی که داشت، کنترل منطقه کردستان را به ایران بازگرداند. از این رو، وی را «مسیح کردستان» می‌نامند.
براساس این گزارش کتاب «محمد، مسیح کردستان» توسط انتشارات روایت فتح در 712 صفحه به قلم نصرت الله محمودزاده منتشر و روانه بازار شد.
 
نظر بدهید