اتحادیه ناشران تهران نتوانست از خیر نمایشگاه کتاب بگذرد/ معرفی مدیران کمیته‌ها با حضور هیئت 10 نفره
شنبه 09 بهمن 1395

اتحادیه ناشران تهران نتوانست از خیر نمایشگاه کتاب بگذرد/ معرفی مدیران کمیته‌ها با حضور هیئت 10 نفره

پس از تنش‌های و تحریم‌های پی در پی اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نهایت ریش سفیدان پادرمیانی کردند تا اتحادیه به عرصه رقابت در نمایشگاه کتاب تهران وارد شود.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه نهایی ریش سفیدان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای کاهش تنش میان اعضای این اتحادیه بواسطه نامه تهدید آمیز ارشاد در راستای مشارکت در نمایشگاه کتاب برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه که 16 نفر از ریش سفیدان حوزه نشر و دو رئیس سابق اتحادیه ناشران و کتابفروشان حضور داشتند، در نهایت طی دو نشست تصمیم بر آن شد تا شش نفر از دو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا)_از هر اتحادیه سه نفر_ مجدد دور هم گرد آیند و نفر هفتمی را که مرتبه قبل در سکوت معرفی شده بود این بار در نشستی علنی این فرد را انتخاب کنند.
بر اساس گزارش فارس، در این نشست همچنین مصوب شد گروه 10 نفره‌ای به این هفت نفر کمک کنند تا هرچه سریعتر و طی دو روز آتی مدیران کمیته‌های نمایشگاه کتاب را معرفی کند. هیات 10 نفر مذکور، متشکل از هفت نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان و سه نفر از ریش سفیدان نشر خواهد بود.
این مصوبات نشان از آن دارد اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از موضع قبل خود یعنی عدم مشارکت در نمایشگاه کتاب دست بر داشته و در کنار اتحادیه آشنا و ارشاد برگزاری نمایشگاه را عهده‌دار خواهد بود.
باید دید اتحادیه ناشران و کتابفروشان با تنش بوجود آمده که ابتدا منتهی به تحریم نمایشگاه کتاب شد و در نهایت مجدد به عرصه مشارکت برگشت، در ادامه چگونه عمل خواهد کرد.
«اسماعیلی راد» هفته گذشته به عنوان معاون اجرایی نمایشگاه کتاب سی‌ام انتخاب شده بود. که این انتخاب تنش در اتحادیه را به واسطه نحوه انتخابات در بر داشت.
هرچند که وزارت ارشاد هم در این میان آرام ننشست و طی نامه‌ای تهدید آمیز درخواست پایان تنش و معرفی مدیران کمیته‌های را خواستار شده بود.
 
نظر بدهید