کتاب قلب سالم؛ باید و نبایدهایی در مورد قلب
یکشنبه 10 بهمن 1395

 کتاب قلب سالم؛ باید و نبایدهایی در مورد قلب

 کتاب قلب سالم؛ باید و نبایدهایی در مورد قلب

به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) برای نخستین بار کتاب قلب سالم را که باید و نبایدهایی در مورد قلب، درمان و بیماری‌های قلبی است، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، امروزه معضلات و بیماری‌های قلبی جزء بیشترین دلایل مرگ به شمار می‌رود. طوری‌که در سال ۲۰۰۸ از اصلی‌ترین دلایل مرگ، این بیماری عنوان شده بود. در ایران نیز بعد از تصادفات دومین دلیل مرگ سکته‌های قلبی است که متاسفانه آمار آن در سال‌های اخیر نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه رو به افزایش است.
آشنایی با عملکردهای قلب، عاملی برای پیشگیری بسیاری از خطرات و بیماری‌ها است. از این رو شناخت عوامل خطر زا و بیماری‌های رایج قلبی و عروقی می‌تواند از خطرات و بیماری‌های قلبی شدیدتر جلوگیری کند و به محافظت از قلب منجر شود.
در کتاب قلب سالم که برای نخستین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است به عملکرهای سیستم قلب، شناسایی عوامل خطر زا و درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی پرداخته شده است.
این کتاب که مورد تایید انجمن انگلیسی پیشگیری و بازتوانی قلبی و عروقی است مولف نویسندگان مطرحی مانند موراگ کی تاو، کری گراهام و چوی لی است و مصطفی رحیمی جونقانی(عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان) آن را به زبانی ساده و سلیس ترجمه کرده است.
در این اثر علاوه بر ارائه راهکار‌های شناخت بیماری‌های قلبی، بیماری‌های شریان کرونری قلبی و شیوه‌های درمان آن به مواردی از جمله راه‌های حفظ تناسب اندام، ارزیابی فعالیت‌های جسمانی، تغذیه سالم، کنار آمدن با اضطراب و استرس نیز اشاره شده است.
این اثر در180 صفحه قطع وزیری و با قیمت 16هزارتومان در شمارگانی بالغ بر هزار نسخه وارد کتاب فروشی های کشور شد.
علاقه مندان به تهیه کتاب «قلب سالم» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 و یا با شماره 09027652008 از طریق تلگرام با این انتشارات تماس برقرار کنند.
نظر بدهید